Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură „Latina este chiar izvorul identităţii noastre naţionale”

„Latina este chiar izvorul identităţii noastre naţionale”

Un articol de: Oana Nistor - 02 Martie 2016

Scoaterea din şcoli a disciplinelor limba latină şi educaţie muzicală este considerată de ministrul culturii, Vlad Alexandrescu, „un dezastru”. „Dacă s-ar aplica această reformă curriculară ar fi un dezastru, pentru că sunt vizate chiar acele competenţe care structurează cultura într-un copil, într-un tânăr. Asta înseamnă cultură: istorie, muzică, desen, română şi latină. Ce înseamnă latină? Latina nu este numai o limbă, latina este chiar izvorul identităţii noastre naţionale. Civilizaţia antică, în general. Deci, din punct de vedere al culturii, ar fi un dezastru”, a declarat ministrul Vlad Alexandrescu, citat de Agerpres. De asemenea, ministrul a înaintat mai multe propuneri privind dezvoltarea extracurriculară în materiile vocaţionale şi înfiinţarea unor cinecluburi sau ateliere de teatru. „Aş vrea să propun ministerului, pentru ciclurile gimnazial şi liceal, o dezvoltare extracurriculară în materiile vocaţionale. Aş vrea, de exemplu, să văd un cineclub funcţionând pe lângă un liceu, eventual cu câte un cineast care să le explice una, alta. De asemenea, în ceea ce priveşte teatrul, ateliere de teatru, tot ca o materie extracurriculară”, a precizat Vlad Alexandrescu.

Propunerile de plan-cadru pentru clasele V-VIII au generat o amplă dezbatere în spaţiul public, cele mai vehemente critici fiind adresate intenţiei de a diminua numărul de ore privind studiul limbii române şi al istoriei, respectiv scoaterii din programă a disciplinelor limba latină şi educaţie muzicală. Printre contestatari s-a numărat şi Academia Română, care a atras atenţia asupra pericolului reprezentat de excluderea studiului limbii latine şi diminuarea numărului de ore la limba şi literatura română şi istorie.

Totodată, Academia Română a solicitat ministrului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Adrian Curaj, reanalizarea celor trei variante ale actualului plan-cadru pentru învăţământul gimnazial, alocarea unui număr optim de ore pentru disciplinele limba latină la clasa a VIII-a, limba şi literatura română şi istorie la întreg ciclul V-VIII, precum şi pentru celelalte discipline de studiu.