Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Limba română, protejată de CNA şi Ministerul Educaţiei
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) şi Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului au semnat, joi, un protocol de colaborare privind tipărirea unei broşuri care va conţine cele mai grave greşeli din exprimarea jurnaliştilor, materialul urmând să fie promovat în instituţiile şcolare
„Încercăm să ne întoarcem la originea fenomenului, încercăm să ne întoarcem la şcoală, pentru că acolo se formează oamenii care, mâine, vor fi jurnalişti. Încercăm să le dezvoltăm încă de pe băncile şcolii o gândire critică faţă de modul în care se vorbeşte în audiovizual şi să nu mai considere că tot ceea ce văd la televizor sau aud la radio este, automat, validat, astfel încât, peste câţiva ani, atunci când unii dintre ei vor lucra în posturile de radio şi televiziune, să nu mai asistăm la degradarea limbii române“, a declarat pentru MEDIAFAX Răsvan Popescu, preşedintele CNA. Potrivit protocolului semnat între cele două instituţii, broşura va conţine greşelile grave din exprimarea jurnaliştilor români, sintetizate în rapoartele de monitorizare elaborate pentru CNA de Institutul de Lingvistică al Academiei Române „Iorgu Iordan-Al. Rosetti“. Broşura va cuprinde şi formele corecte ale erorilor de limbă din audiovizual, astfel încât profesorii să o poată folosi ca material didactic auxiliar în orele de cultivare a limbii române sau în cele destinate obiectului de studiu „Educaţia pentru media“. Broşura urmează să fie tipărită de Ministerul Educaţiei în 50.000 de exemplare, care vor fi distribuite în şcoli, biblioteci şcolare şi centre de documentare şi informare. Cadrele didactice le vor putea folosi ca material didactic auxiliar în cadrul orelor, la disciplina Limba şi literatura română sau la cursul opţional „Competenţă în mass-media“. Materialele vor putea fi folosite şi în universităţi. CNA şi Institutul de Lingvistică al Academiei Române „Iorgu Iordan-Al. Rosetti“ au elaborat până în prezent patru „Rapoarte asupra calităţii limbii române în audiovizual“, ultima monitorizare fiind realizată pentru perioada 1-31 mai 2008. Raportul a fost făcut public, pe 19 iunie, în cadrul unei conferinţe de presă, printre cele mai frecvente erori de exprimare din audiovizual numărându-se dezacordurile, pleonasmele şi greşelile de sintaxă.