Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Lipsa educaţiei favorizează comportamentul violent
Lipsa educaţiei favorizează comportamentul violent în proporţie de 85%, consideră respondenţii unui studiu privind violenţa în şcoli, realizat de Siveco România. Conform sondajului, factorii care generează violenţa sunt strada - 75%, mediul familial - 54%, mass-media - 23% şi şcoala - 21%. Sondajul mai relevă că, majoritar, actele de violenţă pot fi puse pe seama unui anturaj nepotrivit. Totodată, 73% dintre cei chestionaţi văd în şcoală un mediu capabil să-i ferească pe elevi de fenomenul violenţei şi să-i îndepărteze de situaţiile conflictuale. Întrebaţi cum consideră că ar trebui folosite mijloacele informatice pentru diminuarea violenţei în şcoli, majoritatea respondenţilor consideră că informarea realistă a elevilor îi poate ajuta pe aceştia să conştientizeze efectele negative pe care încurajarea şi participarea la acest fenomen îl au asupra tuturor părţilor implicate. Aproximativ 22% apreciază că mijloacele informatice ar trebui utilizate în aşa fel încât să-i implice pe elevi în diverse proiecte şi activităţi educaţionale, îndepărtându-i de tentaţiile negative şi posibil generatoare de violenţă.