Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Manualele şcolare trebuie simplificate

Manualele şcolare trebuie simplificate

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Un articol de: Vlad Enea - 20 Ianuarie 2012

"Într-o perioadă în care se scrie mult şi se citeşte puţin", participanţii la sesiunea de comunicări "Rolul dascălului în promovarea literaturii române" au căzut de acord asupra faptului că profesorii trebuie să se implice în promovarea valorilor morale şi dezvoltarea competenţelor culturale ale elevilor. Preşedintele Academiei Române, Ionel Haiduc, a subliniat necesitatea simplificării programelor şi manualelor şcolare.

Asociaţia Învăţătorilor Teleormăneni a organizat în această săptămână, la Alexandria, sesiunea de comunicări judeţene "Rolul dascălului în promovarea literaturii române", la care a participat şi preşedintele Academiei Române, Ionel Haiduc. Academicianul a subliniat necesitatea simplificării programelor şi manualelor şcolare, "pentru că una este cultura generală cu care trebuie să iasă un elev din şcoală şi alta este specializarea".

În opinia sa, "dacă în şcoală literatura română va fi discutată numai sub aspectul analizelor foarte sofisticate şi complicate, va apărea rezistenţa din partea elevilor. Cred că de multe ori se exagerează, aşa cum se întâmplă şi cu matematica, chimia sau fizica", a precizat preşedintele Academiei Române.

Academicianul consideră că "Internetul este un lucru extraordinar, dar este şi un duşman, atunci când vine vorba de lectură", în acelaşi context participanţii (reprezentanţi ai IŞJ Teleorman, Casei Corpului Didactic, Episcopiei Alexandriei şi Teleormanului, Universităţii "Spiru Haret" Bucureşti, învăţători, institutori şi profesori de limba română) pledând în favoarea implicării dascălilor în promovarea valorilor morale şi dezvoltarea competenţelor culturale ale elevilor, "într-o perioadă în care se scrie mult şi se citeşte puţin".

Preşedintele Academiei Române a îndemnat participanţii la un moment de reflecţie în ceea ce priveşte nevoia de a ne păstra fiinţa naţională, într-o perioadă de globalizare: "Este nevoie să deschidem ochii şi să facem ceea ce trebuie pentru păstrarea fiinţei naţionale. Pentru că odată cu pierderea fiinţei naţionale prin integrarea globală, europeană, riscăm să rămânem fără identitate".