La Centrul eparhial Iași a avut loc, recent, prezentarea a două cărți: „Cuvântul și Sfintele Taine”, semnată de pr. dr. Nicolae Dura și „Români de seamă din Viena de altădată, 1663-1918”, scrisă de
Medalii la balcaniade pentru elevii români
Elevii români au obţinut rezultate foarte bune la două olimpiade internaţionale desfăşurate săptămâna trecută. Lotul olimpic de informatică al României s-a întors de la Nicosia, Cipru, unde s-a desfăşurat cea de-a XXIV-a ediţie a Olimpiadei Balcanice de Informatică, cu patru medalii - două de aur şi două de argint. Astfel, echipa României s-a clasat pe locul al doilea, după Bulgaria, dintr-un total de 11 ţări participante, după cum precizează un comunicat citat de Agerpres. Medaliile de aur au fost câştigate de Andrei Costin Constantinescu - Liceul Internaţional de Informatică Bucureşti, şi Costin Andrei Oncescu - Liceul „Dinicu Golescu” din Câmpulung, iar cele de argint de către Popa Andrei - Liceul „Mihail Kogălniceanu” din Vaslui, şi Nakajima Tamio-Vesa - Liceul Pedagogic „Nicolae Bolcaş” din Beiuş. Iniţiativa organizării Olimpiadei Balcanice de Informatică a aparţinut României, care a şi găzduit în 1993, la Constanţa, prima ediţie a competiţiei.
De asemenea, patru medalii au fost obţinute şi de lotul olimpic al României care a participat la a doua ediţie a Olimpiadei Balcanice de Geografie, desfăşurată în Serbia. Potrivit MENCS, performanţa a fost realizată de următorii elevi: Omar Hamod (clasa a X-a la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Bucureşti) - medalie de aur, Iulia Armencea (clasa a XI-a la Colegiul Naţional „Costache Negri” din Galaţi) şi Victor Vescu (Complexul Educaţional „Lauder Reut” din Bucureşti) - medalii de argint, respectiv Ana-Maria Cotun (Colegiul Naţional „Nicu Gane” din Fălticeni) - medalie de bronz.
În conformitate cu regulamentul Olimpiadei Balcanice de Geografie şi iGeo, fiecare echipă este compusă din 4 elevi şi 2 profesori coordonatori, iar la ediţia curentă au participat concurenţi din 6 ţări, după cum a precizat sursa citată. Concursul a inclus trei probe: una teoretică (scrisă), o probă practică (în teren) şi proba multimedia, toate acestea desfăşurându-se în limba engleză.