Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Ministrul Educaţiei vrea schimbare, dar fără „multe perturbaţii în sistem“

Ministrul Educaţiei vrea schimbare, dar fără „multe perturbaţii în sistem“

Data: 30 Iulie 2009

Ecaterina Andronescu s-a întâlnit, marţi, cu sindicaliştii din Educaţie, pentru discuţii privind legile învăţământului, dar şi referitoare la reducerea cu 4% a posturilor din sistem, părţile fiind de acord că este nevoie de un cod al Educaţiei, nu de pachete de legi cu nume de miniştri.

„Educaţia are nevoie de un cod care să cuprindă toate structurile din învăţământ. Susţin ideea ciclurilor 4-4-4, cu anul pregătitor inclus în sistemul obligatoriu. De asemenea, vrem ca pentru învăţământul superior să crească exigenţa privind acreditarea şi autorizarea, pentru a evita situaţiile de genul «Spiru Haret»“, a spus ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, conform Mediafax.

Ecaterina Andronescu, a mai spus că doreşte „regândirea şi întărirea“ exigenţei criteriilor de evaluare periodică, autorizare şi acreditare a universităţilor din România, conform Agerpres.

Referindu-se la legile Educaţiei, Ecaterina Andronescu a spus că acestea ar trebui adunate într-un cod al Educaţiei. În ceea ce priveşte sistemul de învăţământ, ministrul Educaţiei consideră că schimbarea acestuia ar produce „perturbaţii“ în sistem. Ministrul a propus, în cadrul întâlnirii cu sindicatele, păstrarea sistemului de patru ani de învăţământ primar, patru de gimnaziu şi patru de liceu, la care să se adauge grupa pregătitoare ca formă de învăţământ obligatoriu şi „generalizarea“ învăţământului liceal.

„În prezent, există două propuneri, una de modificare a sistemului actual de cicluri, care presupune patru ani de învăţământ primar, patru gimnazial şi patru liceal, şi o alta care propune modificarea pe cinci ani primar, cinci ani gimnazial şi cinci ani liceal, ceea ce, după opinia mea, ar produce multe perturbaţii în sistem“, a adăugat demnitarul, conform Agerpres. Potrivit acestuia, schimbarea sistemului de cicluri de învăţământ nu poate fi făcută întrucât nu există nici măcar un studiu de impact. „Din evaluările noastre, tragem concluzia că s-ar produce perturbaţii în sistem dacă nu am păstra durata ciclurilor de studiu“, a mai explicat Andronescu.

Ministrul Educaţiei a mai spus, la întâlnirea cu sindicatele, referitor la reducerea cu 4% a posturilor din Educaţie, că au rămas multe locuri neocupate după titularizare: „Concursul de titularizare s-a încheiat. Am văzut câte posturi au rămas neocupate“, a spus Andronescu, conform Mediafax. Sindicatele cer ca reducerea să nu afecteze titularii şi să nu fie afectate clasele chiar dacă nu au profesori calificaţi. Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a spus că nu se pune problema ca reducerea de personal din învăţământ să vizeze profesorii titulari, această măsură fiind aplicabilă cadrelor necalificate care, în sistem, sunt aproximativ 12.000. „Nu ne-am gândit niciodată să distrugem structurile existente, să dăm afară profesori titulari şi să destabilizăm clasele“, a spus Andronescu, care a precizat că, după concursul de titularizare, au rămas posturi vacante care, probabil, vor fi ocupate de suplinitori. În condiţiile în care suplinitorii sunt calificaţi şi necalificaţi, ministrul Educaţiei a opinat că şi-ar dori ca cei care ocupă aceste posturi să fie calificaţi.