Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Ministrul Educaţiei vrea schimbare, dar fără „multe perturbaţii în sistem“
Ecaterina Andronescu s-a întâlnit, marţi, cu sindicaliştii din Educaţie, pentru discuţii privind legile învăţământului, dar şi referitoare la reducerea cu 4% a posturilor din sistem, părţile fiind de acord că este nevoie de un cod al Educaţiei, nu de pachete de legi cu nume de miniştri.
„Educaţia are nevoie de un cod care să cuprindă toate structurile din învăţământ. Susţin ideea ciclurilor 4-4-4, cu anul pregătitor inclus în sistemul obligatoriu. De asemenea, vrem ca pentru învăţământul superior să crească exigenţa privind acreditarea şi autorizarea, pentru a evita situaţiile de genul «Spiru Haret»“, a spus ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, conform Mediafax. Ecaterina Andronescu, a mai spus că doreşte „regândirea şi întărirea“ exigenţei criteriilor de evaluare periodică, autorizare şi acreditare a universităţilor din România, conform Agerpres. Referindu-se la legile Educaţiei, Ecaterina Andronescu a spus că acestea ar trebui adunate într-un cod al Educaţiei. În ceea ce priveşte sistemul de învăţământ, ministrul Educaţiei consideră că schimbarea acestuia ar produce „perturbaţii“ în sistem. Ministrul a propus, în cadrul întâlnirii cu sindicatele, păstrarea sistemului de patru ani de învăţământ primar, patru de gimnaziu şi patru de liceu, la care să se adauge grupa pregătitoare ca formă de învăţământ obligatoriu şi „generalizarea“ învăţământului liceal. „În prezent, există două propuneri, una de modificare a sistemului actual de cicluri, care presupune patru ani de învăţământ primar, patru gimnazial şi patru liceal, şi o alta care propune modificarea pe cinci ani primar, cinci ani gimnazial şi cinci ani liceal, ceea ce, după opinia mea, ar produce multe perturbaţii în sistem“, a adăugat demnitarul, conform Agerpres. Potrivit acestuia, schimbarea sistemului de cicluri de învăţământ nu poate fi făcută întrucât nu există nici măcar un studiu de impact. „Din evaluările noastre, tragem concluzia că s-ar produce perturbaţii în sistem dacă nu am păstra durata ciclurilor de studiu“, a mai explicat Andronescu. Ministrul Educaţiei a mai spus, la întâlnirea cu sindicatele, referitor la reducerea cu 4% a posturilor din Educaţie, că au rămas multe locuri neocupate după titularizare: „Concursul de titularizare s-a încheiat. Am văzut câte posturi au rămas neocupate“, a spus Andronescu, conform Mediafax. Sindicatele cer ca reducerea să nu afecteze titularii şi să nu fie afectate clasele chiar dacă nu au profesori calificaţi. Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a spus că nu se pune problema ca reducerea de personal din învăţământ să vizeze profesorii titulari, această măsură fiind aplicabilă cadrelor necalificate care, în sistem, sunt aproximativ 12.000. „Nu ne-am gândit niciodată să distrugem structurile existente, să dăm afară profesori titulari şi să destabilizăm clasele“, a spus Andronescu, care a precizat că, după concursul de titularizare, au rămas posturi vacante care, probabil, vor fi ocupate de suplinitori. În condiţiile în care suplinitorii sunt calificaţi şi necalificaţi, ministrul Educaţiei a opinat că şi-ar dori ca cei care ocupă aceste posturi să fie calificaţi.