În urmă cu 16 ani, proaspăt absolventă de Teatru, după ce a jucat un an la „Nottara” și a virat spre jurnalism pentru puțină vreme, s-a întors în Mândra, lângă Făgăraș, preocupată de memoria
Minulescu la bacalaureat
Candidaţii la sesiunea a doua a examenului de bacalaureat, care au absolvit în 2008 liceul, au avut de rezolvat la proba scrisă la Limba şi literatura română, variantele 65 la primul subiect, 62 la subiectul al doilea şi 23 la ultimul subiect. Absolvenţii de liceu din promoţiile anterioare de la curs seral, fără frecvenţă sau de la seminariile teologice au avut de rezolvat varianta de subiect nr. 65. Absolvenţii 2008 au avut de analizat, la primul subiect, poezia „Acuarelă“ a lui Ion Minulescu. Trebuiau menţionate două teme şi motive literare prezente în poezie, de transcris din text două structuri lexicale care conţin imagini auditive, de comentat 6-10 rânduri din prima strofă a poeziei prin evidenţierea relaţiei dintre ideea poetică şi mijloacele artistice, de prezentat semnificaţia titlului prin raportarea la textul dat şi de demonstrat încadrarea poeziei în lirica simbolistă. La subiectul al doilea trebuia scris un text de tip argumentativ de 15-20 de rânduri, pornind de la ideea din afirmaţia: „Forma reală a fericirii e nădejdea. Cine nu mai speră, nu poate fi fericit“, din textul „Spovedanii“ de Victor Eftimie. La ultimul subiect trebuia scris un eseu de două-trei pagini despre un personaj feminin dintr-un roman studiat din perioada interbelică. Elevii din promoţiile anterioare au avut de analizat un fragment din textul „Eminescu - omul“ de Ion Slavici, la primul subiect. La cel de-al doilea subiect trebuia redactată o scrisoare de 15-20 de rânduri despre portretul literar realizat de Ion Slavici în textul „Mihai Eminescu - omul“. La ultimul subiect trebuia realizat un eseu de două trei-pagini despre caracteristicile limbajului (expresivitate, ambiguitate) într-o poezie studiată aparţinând modernismului.