Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Modele de teste pentru evaluările şcolare
Ministerul Educaţiei a publicat modelele de teste pentru evaluările naţionale ce vor fi susţinute în luna mai de către elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a.
Pe site-ul http://subiecte2014.edu.ro/2014/ au fost publicate modele de teste pentru Evaluările naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, în anul şcolar 2013-2014. Elevii claselor a II-a vor susţine trei teste care vizează evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise şi evaluarea competenţelor de matematică. „Testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele“, informează MEN într-un comunicat. Fiecare test pentru clasa a II-a a fost elaborat pentru a fi rezolvat în 25 de minute.
Elevii care termină clasele primare vor fi evaluaţi în ceea ce priveşte competenţele de înţelegere a textului scris în limba română şi competenţele de matematică. Elevii care studiază în limba maternă vor susţine şi un test de evaluare a înţelegerii textului scris în limba maternă.
Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susţinerea unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare“, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii“. Testele pentru clasa a IV-a şi a VI-a au fost elaborate pentru a putea fi rezolvate în 60 de minute. „În urma administrării testelor pentru evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a, respectiv a evaluării elevilor la finalul clasei a VI-a, elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei. Acestea sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune, precum şi pentru informarea părinţilor/
reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate“, precizează MEN.
Potrivit reprezentanţilor MEN, după administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eşantionarea unităţilor de învăţământ din învăţământul de stat şi particular din întreaga ţară, evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată şi având ca scop furnizarea datelor şi a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar. În anul şcolar în curs, aceste evaluări se vor desfăşura, în două sesiuni, în luna mai.
Prima sesiune va debuta în data de 6 mai pentru şcolarii de clasa a II-a, care vor susţine testul scris-citit limba română, iar în 8 mai pe cel la matematică. Elevii clasei a IV-a vor fi testaţi la limba română pe 13 mai şi la matematică pe 14 mai. Evaluarea la clasa a VI-a se va desfăşura în zilele de 14 mai - limbă şi comunicare şi 15 mai - matematică şi ştiinţe. În cea de-a doua sesiune, care se va desfăşura în perioada 20 - 29 mai, se vor prezenta elevii care din motive întemeiate (de exemplu probleme medicale) au lipsit la testarea din prima sesiune de examinare.