Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Modificările majore la bacalaureat vor surveni abia din 2012
Ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Daniel Funeriu, a declarat, într-un interviu acordat agenţiei Agerpres, că proiectul legii educaţiei naţionale va fi adoptat în actuala sesiune parlamentară, întrucât actul normativ beneficiază de susţinere din partea majorităţii parlamentare. Ministrul a făcut şi unele precizări în ceea ce priveşte schimbările imediate de la bacalaureat şi examenul de admitere la liceu. În ceea ce priveşte dezbaterea publică, Funeriu a precizat că va continua până la adoptarea legii în Parlament.
Ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului Daniel Funeriu a declarat, într-un interviu acordat Agerpres, că proiectul legii educaţiei naţionale va fi adoptat în actuala sesiune parlamentară întrucât actul normativ este susţinut de PDL, UDMR şi de Grupul independenţilor din Parlament. "Există majoritate atât în Camera Deputaţilor, cât şi în Senat. Cred că este o lege foarte importantă, cred că este un pas înainte pe care, încă odată spun, trebuie să-l facem cu toţii. Sunt convins că, în urma dezbaterii, acest lucru este posibil în actuala sesiune", a spus demnitarul. Ministrul a subliniat că examenele de bacalaureat şi admitere la liceu, în forma propusă în proiectul de lege, se vor susţine atunci când elevii vor parcurge o programă care să le permită să dea acest tip de examen. "În ceea ce priveşte admiterea la liceu şi bacalaureatul, nimic nu se va schimba în 2010. Mai mult, nimic nu se va schimba în 2011, în afară de unele modificări fireşti minore, nici la bacalaureat, nici la admiterea la liceu. Sunt câteva măsuri care trebuie să fie legiferate şi care vor fi legiferate. Un mod corect şi just de admitere la liceu. Un bacalaureat care să devină relevant, metode de evaluare ale copiilor care să nu mai fie o ghilotină pentru ei, dimpotrivă, să fie un instrument al învăţării, un instrument al adaptării copilului la şcoală. Aplicarea lor, în schimb, nu trebuie pripită pentru că noi nu dorim să dereglăm un sistem care este cât de cât funcţional, ci vrem să-l ameliorăm, iar acest sistem poate fi ameliorat dacă aplicăm gradual nişte măsuri importante. Repet, nu se va schimba nimic pentru elevi în acest an la examene, nu se va schimba nimic pentru elevi anul viitor, în afară de câteva mici modificări fireşti într-un sistem", a explicat Funeriu. Dezbaterea publică va continua până la adoptarea legii În opinia sa, punctul forte al proiectului de lege propus de MECTS constă în "coerenţa sa" şi a susţinut că principala caracteristică a unui sistem educaţional de calitate este stabilitatea sa, care "izvorăşte" din coerenţa actului normativ. "Este un proiect coerent, care îmbină parcursul educaţional al unui elev cu curriculumul, cu ceea ce învaţă elevul, cu examinările, cu evaluările, combină atât necesităţile punctuale ale României de astăzi, combină istoria sistemului educaţional din România, realităţile, cât şi perspectivele sale le combină cu tendinţele care sunt clare, care se desprind în mod clar la nivel internaţional. Cred că este un pas înainte înspre stabilitatea de care avem atâta nevoie, fără însă a fi un proiect osificat. Este un proiect care lasă loc de ajustări fireşti într-un sistem educaţional, este un proiect care cred că poate să reprezinte începutul unei revitalizări a sistemului educaţional românesc. Toate studiile arată că, atunci când vrei să îmbunătăţeşti un sistem educaţional, resursa trebuie să meargă în formarea cadrelor didactice şi a directorilor de şcoală. Exact acest lucru face acest proiect", a spus ministrul Educaţiei. El a precizat că dezbaterea la proiectul de lege a educaţiei va continua până la adoptarea legii de către Parlamentul României. "Am primit foarte multe propuneri, unele dintre ele sunt pe cale de a fi înglobate în textul final care va fi adoptat de Guvernul României. Nu avem nici un fel de rezerve în a accepta ideile altora, fie că ele vin din partea opoziţiei, fie că ele vin de la organizaţiile studenţeşti. Chiar vreau să le mulţumesc organizaţiilor studenţeşti pentru că au depus un foarte mare efort în acest proces, şi cred că dintre toate organizaţiile cu care am discutat au fost cele mai active şi au venit vreau să vă spun cu idei foarte bune. Îi felicit pe această cale pe studenţi", a afirmat Daniel Funeriu. Ca o replică la poziţiile universităţilor, ministrul mai consideră că nu forma de capital a unei universităţi determină calitatea respectivei instituţii, ci ceea ce se întâmplă în acea universitate. Totodată, Funeriu a cerut dascălilor "să aibă încredere în minister şi în ministrul lor, pentru că singurele informaţii corecte vin pe căile oficiale ale ministerului". ▲ Amplă dezbatere la BCU Potrivit site-ului MECTS, astăzi, 8 aprilie, Biblioteca Centrală Universitară din Bucureşti va găzdui o amplă dezbatere a proiectului legii educaţiei la care sunt invitaţi să participe toţi factorii de decizie în domeniul Educaţiei. În această perioadă, MECTS centralizează toate propunerile şi punctele de vedere exprimate în dezbaterile de lucru sau ulterior acestora, urmând ca în viitoarea şedinţă de Guvern să fie discutate aspecte punctuale din acest proiect. La prima etapă a dezbaterilor de lucru organizate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului pe marginea proiectului de lege a Educaţiei Naţionale au participat 54 de structuri asociative cu profil educaţional (asociaţii profesionale, federaţii sindicale, organizaţii studenţeşti, ale elevilor şi părinţilor, patronate, organizaţii nonguvernamentale, asociaţii ale autorităţilor locale).