Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Notele de la simulări pot fi trecute în catalog la cererea elevilor
Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice a centralizat rezultatele obţinute de elevii din ultimii ani de liceu la simularea examenului de bacalaureat. Procentul elevilor clasei a XII-a care au obţinut note peste 5 la proba scrisă de limba şi literatura română este de 61,36%, 52,49% din elevi au obţinut cel puţin nota 5 la proba obligatorie a profilului - matematică sau istorie, iar 60,30% la proba la alegere a profilului. La nivelul clasei a XI-a, potrivit datelor centralizate de MECS, la limba şi literatura română - 51,77% din elevi au obţinut note peste 5, iar 42,35% au luat note de tre-cere la proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie). În Capitală, promovabilitatea la proba de limba şi literatura română la clasa a XII-a a fost de 64,24%, la proba obligatorie a profilului - 58,66%, iar la proba scrisă la alegere a profilului şi specializării de 62,44%. În ceea ce priveşte simularea examenului de bacalaureat la clasa a XI-a, la limba şi literatura română promovabilitatea este de 52,78%, iar la proba obligatorie profilului - 45,95%. Totuşi, pentru a promova examenul de bacalaureat un elev trebuie să obţină în final cel puţin media 6. „Notele obţinute la simulările naţionale se pot trece în catalog doar la solicitarea elevului. Rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare“, potrivit unui comunicat al MECS citat de Agerpres. (Oana Nistor)