Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
O singură şcoală în fiecare comună, propunerea Ministerului Educaţiei
Personalitatea juridică ar putea să se acorde doar unei singure şcoli de pe raza unei comune, iar clasele paralele care au efective sub limita legală ar putea fi reorganizate, sunt două măsuri propuse de Ministerul Educaţiei pentru a reduce numărul de angajaţi din sistemul de învăţământ. La Ministerul Educaţiei au avut loc discuţii cu inspectorii şcolari, precum şi cu sindicatele din învăţământ, privind aplicarea măsurii OUG nr. 114/2009 referitoare la reducerea cu 15.000 a numărului de angajaţi din sistemul de învăţământ.
Ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Daniel Funeriu, a precizat, în urma întâlnirii cu sindicatele din învăţământ, că măsurile luate de minister privind reducerea personalului din preuniversitar vor avea în vedere asigurarea actului educaţional pentru copii. Ministrul a declarat că, până cel târziu mâine, va propune sindicaliştilor măsurile privind reducerea personalului din învăţământul preuniversitar, urmând ca acestea să fie discutate cu aceştia. „Sistemul educaţional trebuie să evolueze în parametri optimi, este nevoie de optimizarea cheltuielilor. Dacă vrem reformă în sistemul educaţional, aceasta trebuie să includă şi un sistem previzibil şi sustenabil de finanţare. Sistemul de educaţie nu poate rămâne acelaşi, când aparatul de stat se măreşte, şi nici să scadă fără a asigura calitatea sistemului educaţional, atunci când acesta scade“, a spus ministrul Daniel Petru Funeriu. Potrivit acestuia, OUG 114/2009 priveşte eficientizarea cheltuirii banului public prin alocarea banilor „per capita“ de elevi. O altă măsură pentru reducerea numărului de angajaţi din învăţământ se referă la orele de sport la casele I-IV, care ar putea fi predate de învăţători sau institutori fără a afecta norma didactică, iar planurile cadru în vigoare ar putea fi încadrate în numărul minim de ore, potrivit unor măsuri propuse de Minister sindicaliştilor din educaţie, conform Agerpres. Orele de laborator tehnologic ar putea să fie făcute cu toată clasa, iar numărul de clase la învăţământul seral ar putea fi reduse prin comasare la învăţământul cu frecvenţă redusă. Efectuarea orelor de cultură generală la învăţământul vocaţional s-ar putea face în comun, iar separarea s-ar putea face doar la disciplinele de specialitate. Măsurile propuse ar implica modificările legislative Secretarul general al Federaţiei Educaţiei Naţionale (FEN), Constantin Ciosu, consideră că discuţia de marţi cu reprezentanţii Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) a fost una „informală“ şi afirmă că discuţiile privind reducerea numărului personalului din învăţământul preuniversitar trebuie să se finalizeze cât mai repede întrucât în primăvară începe mişcarea de personal. „Se pare că MECTS a renunţat la propunerile de mărire a normei didactice cu grad I şi care au câte 25 de ani de vechime şi la propunerea privind mărirea normelor didactice pentru directori şi directori adjuncţi. Ministerul nu a lucrat în nişte cifre exacte“, a spus Constantin Ciosu, conform Agerpres. Secretarul general al FSLI, Liviu Pop, a susţinut că măsurile propuse de Ministerul Educaţiei implică modificările legislative. Preşedintele Federaţiei „Spiru Haret“, Gheorghe Isvoranu, crede că propunerea MECTS de renunţare la materii opţionale şi de „cuplarea claselor nu înseamnă soluţii prin care să se îmbunătăţească sistemul educaţional“. Gheorghe Isvoranu consideră că se pot face comasări de clase acolo unde elevii se pot deplasa şi unde părinţii doresc acest lucru. Isvoranu a mai spus că există multe posturi blocate în ceea ce priveşte partea de personal auxiliar, conform Agerpres.