Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Ore interactive la muzeu pentru elevi

Ore interactive la muzeu pentru elevi

Data: 14 Feb 2009

▲ Utilizarea muzeului ca resursă educativă în cadrul procesului de predare-învăţare este scopul programului de formare pentru învăţători şi profesori - „Educaţia nonformală în muzee“ -, iniţiat de Muzeul Naţional de Artă al României (MNAR) ▲ Derulată în parteneriat cu Casa Corpului Didactic din Bucureşti, iniţiativa reprezintă primul proiect de amploare de acest gen acreditat de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI) ▲

Stagiul de formare presupune 42 de ore de activităţi teoretice şi practice care se derulează atât la sediul MNAR, cât şi la Casa Corpului Didactic. Formatorii sunt specialişti în educaţie de la Muzeul Naţional de Artă al României şi de alte instituţii de profil: Inspectoratul Şcolar Bucureşti, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Asociaţia Creativ. Înscrierile se fac prin Casa Corpului Didactic, iar învăţătorii şi profesorii care finalizează programul primesc 11 credite profesionale transferabile. Structura programului include cursuri de teoria educaţiei muzeale, de istoria artei, de utilizare a jocului ca instrument educativ. Noţiunile şi tehnicile de educaţie muzeală, precum şi elementele de morfologie a artei vor fi aplicate la patrimoniul MNAR. Principalele obiective ale acestui proiect sunt deprinderea unei practici didactice transdisciplinare, valorizarea unui mediu nou în dezvoltarea unor aptitudini durabile ale elevului, familiarizarea cadrelor didactice cu conceptul de educaţie muzeală, cu tehnicile de bază folosite în cadrul desfăşurării unui program educativ la muzeu, precum şi însuşirea unor tehnici care ţin de educaţia prin joc în demersul pedagogic muzeal.

Metode de învăţare bazate pe transdisciplinaritate

Potrivit specialiştilor, necesitatea organizării unui astfel de program de formare se datorează în primul rând modificărilor intervenite în metodele de învăţare abordate la nivel şcolar în prezent, bazate în special pe transdisciplinaritate şi interactivitate. Interesul crescând al elevilor şi al familiei pentru educaţia muzeală, în paralel cu evoluţia conceptelor muzeologiei moderne, contribuie la necesitatea formării unor cadre didactice care să ofere elevilor o nouă alternativă educaţională, care vine în completarea curriculei şi a lecţiilor desfăşurate la şcoală. Parteneriatul şcoli-muzee este un exemplu de bună colaborare în vederea îndeplinirii aceluiaşi scop educativ şi este susţinut de Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional (MCCPN) şi de MECI.

Un seminar pe probleme de educaţie muzeală, „Ce învăţăm astăzi la muzeu?“, a fost organizat în octombrie 2006 de MNAR, Reţeaua Naţională a Muzeelor din România şi MCCPN. Memoriul adresat celor două ministere avea drept miză introducerea în curricula şcolară a participării elevilor la programele educative oferite şi desfăşurate în muzee, ca model eficient de îmbunătăţire a cunoaşterii şi de stimulare a creativităţii. MNAR are o experienţă de 10 ani în conceperea şi implementarea de programe educative adresate preşcolarilor, elevilor din ciclul primar, gimnazial şi liceal, precum şi familiilor şi adulţilor.