Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Orele de sport se vor face, în afara programei, după ore
▲ Şcolile de arte şi meserii nu vor fi desfiinţate în anul şcolar 2009-2010, dar nu vor mai avea locuri pentru admiterea în clasa a IX-a, întrucât ele vor fi distribuite liceelor tehnologice, iar după un an va fi analizată activitatea celor două structuri de pregătire, a anunţat ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu ▲ Ministrul Educaţiei a susţinut că doreşte să reintroducă competiţiile şcolare şi să stabilească standarde de performanţă pentru cluburile şcolare ▲
„Trebuie să se înţeleagă foarte clar că nu vor fi desfiinţate şcolile de arte şi meserii. Activitatea lor continuă, dar nu vor mai fi locuri pentru clasa a IX-a. Şcolile de arte şi meserii au fost create în 2003, pentru că răspundeau nevoilor de pe piaţa muncii. Acum, angajatorii cer o calificare de nivel ridicat, care poate fi oferită de altă structură, respectiv liceele tehnologice“, a spus ministrul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, Ecaterina Andronescu. „MECI a finalizat noile planuri-cadru pentru 2009-2010. Am ajuns la aceste noi planuri-cadru din două motive: unu -pentru că şcolile de arte şi meserii vor deveni de la 1 septembrie licee tehnologice, şi doi - la solicitarea nenumăraţilor elevi din liceele româneşti care au cerut ca numărul maxim de ore pe săptămână să fie maximum 30, aşa cum este la şcoala generală“, a arătat Adriana Pană, secretat de stat MECI. Ore obligatorii de sport, în afara programului Cât priveşte educaţia fizică, ministrul Educaţiei, susţinută de Mariana Bitang, a explicat că noua programă nu prevede reducerea orelor de sport, liceenii urmând să aibă trei ore obligatorii, una cu clasa, iar două în afara programului, în funcţie de opţiuni, la fel ca în Uniunea Europeană. „După ce am analizat cu specialiştii programele, am fost foarte nemulţumită de modul în care se desfăşoară orele de sport în şcolile noastre, cât şi de activităţile din cluburile sportive şcolare. De aceea, am hotărât să păstrăm în trunchiul comun o singură oră de sport, în schimb trec două în extracurricular. Adică, în funcţie de preferinţele lor, elevii vor putea face în cele două ore extracurriculare volei, handbal, fitness, dans sau orice altceva, ceea ce le place“, a spus Ecaterina Andronescu. Astfel, în acest mod, orele de sport devin cu adevărat eficiente. În plus, va fi reintrodusă competiţia sportivă şcolară de performanţă între cluburile sportive. Mai mult, ministrul Educaţiei i-a atenţionat pe directorii unităţilor de învăţământ că sălile de sport trebuie utilizate cu prioritate pentru elevi şi apoi, dacă sunt libere, pentru alte activităţi. Andronescu a spus că liceenii au programa de studiu cea mai încărcată. „Astfel, dacă un student are între 18 şi 24 de ore pe săptămână, un licean are între 33-34 sau chiar 36-38 de ore pe săptămână la liceele vocaţionale. De aceea, noua programă de liceu prevede 30 de ore pe săptămână“, a declarat Andronescu, conform Mediafax. Descentralizarea în şcoli Directorul unei şcoli va putea fi ales de către un consiliu de administraţie format, în părţi egale, din reprezentanţii profesorilor, cei ai părinţilor şi cei ai Consiliului Local din localitatea respectivă, a spus duminică, la Geoagiu Băi, ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu. Ea a apreciat că, astfel, se va face o depolitizare a şcolii şi toţi cei implicaţi în procesul de învăţământ - profesori, părinţi şi comunitatea locală - vor avea interesul ca acesta să se desfăşoare în condiţii de calitate înaltă. „Eu cred că trebuie să găsim acea soluţie care să dea putere directorului, dar să împiedice orice abuz de putere, indiferent din partea cui vorbim despre acest lucru. De aceea, poate formula în care, la nivelul şcolii, funcţionează un consiliu de administraţie, în care o treime să fie profesorii din şcoala respectivă, o treime să fie părinţii care au copii în şcoala respectivă şi o treime să fie reprezentanţii Consiliului Local, pare o soluţie echilibrată“, a afirmat ministrul.