Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Patru universităţi vor să propună un nou proiect al legii învăţământului
Săptămâna aceasta, ministrul Educaţiei discută cu sindicatele despre propunerile privind legea învăţământului universitar. Ecaterina Andronescu a spus că există propunerea să se creeze un nou grad la profesorii din acest sistem. Pe de altă parte, fostul ministru al Educaţiei, Andrei Marga, susţine că trebuie elaborat un alt proiect de lege a Educaţiei şi că profesori din patru universităţi din România lucrează deja la un astfel de proiect.
Ecaterina Andronescu crede că e necesară introducerea unui nou grad didactic în învăţământul universitar. „După obţinerea titlului de profesor universitar, nu mai avem nimic ulterior. Ori eu cred că ar fi bine să existe încă un temei de a depune toate eforturile de către cel care primeşte calitatea de profesor - acum poţi să devii profesor universitar şi la 30 de ani - şi cred că este normal să mai avem încă o treaptă“, a precizat Ecaterina Andronescu, conform Agerpres. Rectorul Universităţii „Babeş-Bolyai“ (UBB), Andrei Marga, consideră că trebuie elaborat un alt proiect de lege a Educaţiei, diferit de cele avansate de PNL şi PDL, conform Mediafax. În România ultimilor ani nu numai că s-au aplicat greşit declaraţii internaţionale, „dar stăruie neînţelegerea universităţii şi a reformei în proiecte de lege şi în dezbaterea publică“, arată fostul ministru al Educaţiei într-un comunicat de presă, conform Mediafax. „Faptul este că în 2005 s-a irosit ocazia de a drena sistemul, alocând selectiv studiile master şi doctorat şi prevenind astfel fenomene penibile şi compromiţătoare precum «Spiru Haret» sau «Oradea» sau multe altele. Problema elaborării unei noi legi s-a pus deja în 2000, după încheierea cu succes a negocierilor de pe capitolul «Educaţie şi formare profesională» din pachetul primirii României în Uniunea Europeană. O astfel de lege, ca să fie utilă, trebuie să distingă între diferitele feluri de reformă - de recuperare, de sincronizare, de înfruntare a globalizării - care sunt de făcut, în timp, în România“, a arătat Andrei Marga. Andrei Marga a mai spus că nici unul dintre proiectele de legi existente nu face faţă unei examinări „competente şi oneste“. „Prin fundamentarea lor anacronică, birocratismul cultivat, opticile şi soluţiile greşite, ambele sunt depăşite de problemele actuale din învăţământul românesc şi de abordările de astăzi ale universităţilor din Uniunea Europeană şi din lume. Atât personal, cât şi împreună cu rectoratele universităţilor din Consorţiul «Universitaria» (universităţile Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara - n.a), am pledat şi pledez pentru elaborarea unui nou proiect de lege. Am încurajat Ministerul să elaboreze, în virtutea prerogativelor şi a răspunderilor legale ce-i revin, noul proiect şi sprijin elaborarea acestuia“, a spus rectorul UBB, care a adăugat că o parte din colegii săi de la Universitatea „Babeş-Bolyai“ lucrează deja la elaborarea de soluţii legislative în acest sens şi colaborează cu Ministerul, iar Consorţiul „Universitaria“ va avea, în curând, o reuniune pe tema elaborării noului proiect de lege.