Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Pe scurt

Pe scurt

Data: 02 Feb 2009

„4, 3, 2“, premiul Goya pentru cel mai bun film european

„4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile“, de Cristian Mungiu, a fost desemnat cel mai bun film european, duminică-seară, la cea de-a 23-a gală a premiilor Goya, care a avut loc la Madrid, informează Alternative Film Guide. „4, 3, 2“ este primul film românesc nominalizat la premiile Goya. La categoria „cel mai bun film european“ au mai fost nominalizate producţiile „De partea cealaltă“ (Germania), de Fatih Akin, „The Boy in the Striped Pyjamas“ (Marea Britanie), de Mark Herman, şi „Cavalerul Negru“ (Marea Britanie), de Christopher Nolan. Cu ocazia celei de-a 23-a ediţii a premiilor Goya, considerate echivalentul spaniol al Oscarurilor, Cristian Mungiu a fost invitatul Academiei de film spaniole şi al Institutului Cultural Român din Madrid, atât în urma nominalizării sale, cât şi pentru a susţine, ieri, 2 februarie, un colocviu cu tema „Filmul românesc, între localism şi universalitate“. În plus, un ciclu de filme româneşti, „Occident“, de Cristian Mungiu, „Moartea domnului Lăzărescu“, de Cristi Puiu, „A fost sau n-a fost?“, de Corneliu Porumboiu, şi „California Dreaminâ (nesfârşit)“, de Cristian Nemescu, este prezentat la Academia Artelor şi Ştiinţelor Cinematografice din Madrid, între 2 şi 5 februarie, conform Mediafax. Lungmetrajul lui Mungiu a fost premiat, anul trecut, de Cercul Criticilor din New York, a obţinut în 2007 la Cannes trofeul suprem, premiul FIPRESCI (Federaţia Internaţională a Presei Cinematografice) şi Premiul Educaţiei Naţionale din Franţa, Hollywood Film Award, etc.

Viorica Cortez, într-o premieră absolută la Montpellier

Celebra mezzo-soprană Viorica Cortez face parte din distribuţia care a interpretat, în premieră mondială, duminică, 1 februarie, pe scena Operei Comédie din Montpellier, lucrarea „Affaire étrangčre“ de Valentin Villenave. Spectacolul va fi urmat de alte două reprezentaţii, pe 3 şi 5 februarie. Potrivit criticii de specialitate, prezenţa celebrei mezzo-soprane în spectacol reprezintă „un alt debut pentru Viorica Cortez, care îşi continuă drumul pe scenele lumii cu inteligenţă, cu eleganţă şi cu încredere“. „Affaire étrangčre“ este o operă contemporană ce aparţine unui compozitor de 25 de ani, care a creat însă această lucrare la doar 21 de ani. Dirijorul spectacolului, ale cărui repetiţii au început pe 6 ianuarie, este Samuel Jean, iar regia artistică este semnată de Richard Mittou. Vocea inconfundabilă, temperamentul scenic, vastitatea repertoriului de operă şi vocal-simfonic conturează cariera unică a mezzo-sopranei Viorica Cortez, desfăşurată pe toate marile scene ale lumii, conform Agerpres. Sergio Segalini a numit-o „Diva assoluta“. Viorica Cortez a lucrat cu cei mai importanţi regizori, printre care Franco Zeffirelli, Luchino Visconti, Pier Luigi Pizzi, Margherita Wallmann, Giorgio Strehler, Joseph Losey etc.