Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Pe scurt
„4, 3, 2“, premiul Goya pentru cel mai bun film european
„4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile“, de Cristian Mungiu, a fost desemnat cel mai bun film european, duminică-seară, la cea de-a 23-a gală a premiilor Goya, care a avut loc la Madrid, informează Alternative Film Guide. „4, 3, 2“ este primul film românesc nominalizat la premiile Goya. La categoria „cel mai bun film european“ au mai fost nominalizate producţiile „De partea cealaltă“ (Germania), de Fatih Akin, „The Boy in the Striped Pyjamas“ (Marea Britanie), de Mark Herman, şi „Cavalerul Negru“ (Marea Britanie), de Christopher Nolan. Cu ocazia celei de-a 23-a ediţii a premiilor Goya, considerate echivalentul spaniol al Oscarurilor, Cristian Mungiu a fost invitatul Academiei de film spaniole şi al Institutului Cultural Român din Madrid, atât în urma nominalizării sale, cât şi pentru a susţine, ieri, 2 februarie, un colocviu cu tema „Filmul românesc, între localism şi universalitate“. În plus, un ciclu de filme româneşti, „Occident“, de Cristian Mungiu, „Moartea domnului Lăzărescu“, de Cristi Puiu, „A fost sau n-a fost?“, de Corneliu Porumboiu, şi „California Dreaminâ (nesfârşit)“, de Cristian Nemescu, este prezentat la Academia Artelor şi Ştiinţelor Cinematografice din Madrid, între 2 şi 5 februarie, conform Mediafax. Lungmetrajul lui Mungiu a fost premiat, anul trecut, de Cercul Criticilor din New York, a obţinut în 2007 la Cannes trofeul suprem, premiul FIPRESCI (Federaţia Internaţională a Presei Cinematografice) şi Premiul Educaţiei Naţionale din Franţa, Hollywood Film Award, etc. Viorica Cortez, într-o premieră absolută la Montpellier Celebra mezzo-soprană Viorica Cortez face parte din distribuţia care a interpretat, în premieră mondială, duminică, 1 februarie, pe scena Operei Comédie din Montpellier, lucrarea „Affaire étrangčre“ de Valentin Villenave. Spectacolul va fi urmat de alte două reprezentaţii, pe 3 şi 5 februarie. Potrivit criticii de specialitate, prezenţa celebrei mezzo-soprane în spectacol reprezintă „un alt debut pentru Viorica Cortez, care îşi continuă drumul pe scenele lumii cu inteligenţă, cu eleganţă şi cu încredere“. „Affaire étrangčre“ este o operă contemporană ce aparţine unui compozitor de 25 de ani, care a creat însă această lucrare la doar 21 de ani. Dirijorul spectacolului, ale cărui repetiţii au început pe 6 ianuarie, este Samuel Jean, iar regia artistică este semnată de Richard Mittou. Vocea inconfundabilă, temperamentul scenic, vastitatea repertoriului de operă şi vocal-simfonic conturează cariera unică a mezzo-sopranei Viorica Cortez, desfăşurată pe toate marile scene ale lumii, conform Agerpres. Sergio Segalini a numit-o „Diva assoluta“. Viorica Cortez a lucrat cu cei mai importanţi regizori, printre care Franco Zeffirelli, Luchino Visconti, Pier Luigi Pizzi, Margherita Wallmann, Giorgio Strehler, Joseph Losey etc.