Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Peste 7.400 de elevi au revenit din străinătate

Peste 7.400 de elevi au revenit din străinătate

În anul 2014, potrivit Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, peste 7.400 de elevi reveniţi din străinătate au solicitat echivalarea studiilor în şcoala românească, cei mai mulţi în Capitală şi judeţele Bacău, Iaşi şi Suceava. Specialiştii arată că elevii remigranţi se adaptează cu greu la sistemul de învăţământ românesc. Cei mai mulţi elevi remigranţi au revenit din Italia, Spania, SUA, Franţa şi Germania.

Peste 7.400 de elevi care au revenit din străinătate în anul 2014 au cerut echivalarea studiilor pentru înscrierea într-o şcoală din România. Potrivit datelor Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice (MECS), din cei 7.470 de elevi remigranţi, cei mai mulţi care s-au înscris în sistemul de învăţământ românesc sunt din Capitală - 476, Bacău - 456 şi Iaşi - 365. Alţi 325 de copii s-au înscris la şcoli din judeţul Suceava, Neamţ şi Cluj - 316. În opt judeţe, respectiv Galaţi, Maramureş, Vrancea, Constanţa, Dolj, Braşov, Satu Mare şi Prahova, au revenit între 201 şi 298 de elevi, iar în 18 judeţe au revenit între 100 şi 199 de elevi. Statistica MECS arată că cei mai puţini elevi au solicitat înscrierea în şcoli din judeţul Golj, unde a fost o singură cerere, Covasna - 37 de cereri, Harghita - 41, Ilfov - 52, Giurgiu - 53, Călăraşi - 58, Sălaj - 60, Ialomiţa - 62, Mehedinţi - 77 şi Tulcea - 93.

Cei mai mulţi elevi remigranţi din Bucureşti au revenit din Italia, Spania, SUA, Franţa şi Germania, potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, Marian Banu, citat de Mediafax.

Studiile recente arată că elevii întorşi în ţară se adaptează greu în şcolile din România, cu adevărat traumatizant fiind impactul pentru copiii născuţi în ţările în care părinţii au muncit, aceştia fiind nu doar obişnuiţi cu stilul de viaţă de acolo, cu stilul de predare al profesorilor din străinătate, ci şi obişnuiţi să gândească în acea limbă. Astfel, se dezvoltă, potrivit specialiştilor, tulburări de atenţie şi lingvistice.

În perioada 2008-2012, peste 21.000 de copii români care au revenit în ţară din Italia şi Spania au solicitat echivalarea studiilor pentru reînmatricularea în sistemul educaţional românesc, cei mai mulţi în zona Moldovei, potrivit unui studiu realizat de Asociaţia Alternative Sociale din Iaşi în parteneriat cu o serie de instituţii de cercetare internaţionale şi susţinut de Ministerul Educaţiei şi cel de Externe. Studiul dat publicităţii în 2013,  „Remigraţia copiilor români“, arăta că nu mai puţin de 6.000 de copii au probleme de readaptare de natură psihologică şi emoţională care vor afecta dezvoltarea lor ulterioară. De asemenea, estimările studiului arată că numărul va creşte cu 1.000 în fiecare an. Iar copiii aceştia necesită, spun specialiştii, intervenţie specializată din partea serviciilor de asistenţă psihologică, socială şi şcolară.

Potrivit studiului, printre motivele care au stat la baza deciziei de a se întoarce în ţară se numără problemele economice şi de adaptare culturală şi socială. „Ca tendinţă generală, întoarcerea în România este percepută de copii ca o remigraţie a întregii familii cauzată în principal de inadaptarea în străinătate sau de problemele financiare“, au susţinut reprezentanţii Asociaţiei Alternative Sociale.

Copiii din judeţul Iaşi afectaţi de migraţie au primit sprijin din partea profesorilor şi a psihologilor şcolari prin intermediul unui proiect derulat de asociaţia amintită, elevii fiind ajutaţi timp de peste un an să-şi crească performanţele şcolare. (Oana Nistor)