Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Peste 750 de grădiniţe vor fi gata în doi ani

Peste 750 de grădiniţe vor fi gata în doi ani

Data: 15 Octombrie 2009

Peste 750 de grădiniţe vor fi finalizate prin reabilitare şi construcţie până în anul 2011 prin programul reforma educaţiei timpurii, a declarat ieri, în cadrul mesei rotunde internaţionale „Investiţii eficiente în dezvoltarea timpurie a copilului“, secretarul de stat în cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI), Oana Badea.

Astfel, din cele aproximativ 750 de grădiniţe, 194 au fost finalizate, 70 se află în diferite stadii de finalizare, 11 în stadiu de proiectare şi cele mai multe - 455 - urmează să fie finalizate până în 2011.

Potrivit secretarului de stat, un alt proiect privind reabilitarea şi construcţia de grădiniţe este cel privind reforma educaţiei incluzive. Acesta are ca scop finalizarea altor 70 de grădiniţe.

„În vederea educaţiei timpurii, vom valorifica orice spaţiu existent“, a explicat reprezentantul MECI. Demnitarul a subliniat că un rol important îl vor avea şi consiliile locale.

Oana Badea a precizat că personalul care va fi implicat în educaţia timpurie va trebui să absolve un modul suplimentar în acest sens. Badea a mai afirmat că, prin schimbarea programei şcolare pe toate ciclurile, şi proiectarea didactică va suferi modificări. În opinia sa, este mult mai importantă învăţarea copiilor din acest segment de vârstă prin joc, decât prin a face semne ortografice înainte de a începe şcoala. Secretarul de stat a arătat că pe segmentul de vârstă patru luni-trei ani, este foarte importantă dezvoltarea copilului nu numai din punct de vedere medical, dar şi cognitiv. „În creşă, cea mai mare parte este dedicată părţii de sănătate, şi nu celei cognitive a copilului“, a explicat Badea.