Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Peste 750 de grădiniţe vor fi gata în doi ani
Peste 750 de grădiniţe vor fi finalizate prin reabilitare şi construcţie până în anul 2011 prin programul reforma educaţiei timpurii, a declarat ieri, în cadrul mesei rotunde internaţionale „Investiţii eficiente în dezvoltarea timpurie a copilului“, secretarul de stat în cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI), Oana Badea.
Astfel, din cele aproximativ 750 de grădiniţe, 194 au fost finalizate, 70 se află în diferite stadii de finalizare, 11 în stadiu de proiectare şi cele mai multe - 455 - urmează să fie finalizate până în 2011. Potrivit secretarului de stat, un alt proiect privind reabilitarea şi construcţia de grădiniţe este cel privind reforma educaţiei incluzive. Acesta are ca scop finalizarea altor 70 de grădiniţe. „În vederea educaţiei timpurii, vom valorifica orice spaţiu existent“, a explicat reprezentantul MECI. Demnitarul a subliniat că un rol important îl vor avea şi consiliile locale. Oana Badea a precizat că personalul care va fi implicat în educaţia timpurie va trebui să absolve un modul suplimentar în acest sens. Badea a mai afirmat că, prin schimbarea programei şcolare pe toate ciclurile, şi proiectarea didactică va suferi modificări. În opinia sa, este mult mai importantă învăţarea copiilor din acest segment de vârstă prin joc, decât prin a face semne ortografice înainte de a începe şcoala. Secretarul de stat a arătat că pe segmentul de vârstă patru luni-trei ani, este foarte importantă dezvoltarea copilului nu numai din punct de vedere medical, dar şi cognitiv. „În creşă, cea mai mare parte este dedicată părţii de sănătate, şi nu celei cognitive a copilului“, a explicat Badea.