Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Practicile de conducere în universităţi, analizate la UBB

Practicile de conducere în universităţi, analizate la UBB

Data: 23 Feb 2010

Decalajul dintre cerinţele instituţionale şi unele practici de conducere neadecvate din învăţământul superior din România a impus demararea unui proiect orientat spre promovarea unor bune practici în universităţile româneşti, în scopul creşterii performanţelor academice, a spus preşedintele Consiliului Academic al Universităţii Babeş-Bolyai (UBB), Şerban Agachi, ieri, la reuniunea internaţională „Guvernanţa Universitară“, organizată de UBB. „A fi manager nu înseamnă să fii numai un bun gospodar, ci şi să deschizi mereu noi proiecte de anvergură, de dezvoltare pe termen mediu şi lung a unei instituţii“, a spus Şerban Agachi, el insistând asupra calităţii în învăţământul superior, care are menirea să asigure o creştere a competitivităţii economice la nivel naţional, conform Agerpres. Directorul general Sorin Popescu din Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a remarcat că pregătirea managerială a responsabililor din universităţi este deosebit de importantă pentru atragerea unor surse comunitare de finanţare. Profesorul Michael Shattock, de la Institutul pentru Educaţie din Londra (Marea Britanie), a abordat tema reformelor în guvernanţa universităţilor din Europa, subliniind rolul esenţial al unui management de calitate, modelul universitar anglo-saxon fiind recunoscut, de aproape un secol, drept cel mai performant din lume. Profesorul Michael Shattock a evidenţiat valenţele constructive ale autonomiei universitare şi ale investiţiilor în modernizarea instituţiilor de învăţământ superior, care sunt factori esenţiali în asigurarea calităţii educaţiei.