Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Practicile de conducere în universităţi, analizate la UBB
Decalajul dintre cerinţele instituţionale şi unele practici de conducere neadecvate din învăţământul superior din România a impus demararea unui proiect orientat spre promovarea unor bune practici în universităţile româneşti, în scopul creşterii performanţelor academice, a spus preşedintele Consiliului Academic al Universităţii Babeş-Bolyai (UBB), Şerban Agachi, ieri, la reuniunea internaţională „Guvernanţa Universitară“, organizată de UBB. „A fi manager nu înseamnă să fii numai un bun gospodar, ci şi să deschizi mereu noi proiecte de anvergură, de dezvoltare pe termen mediu şi lung a unei instituţii“, a spus Şerban Agachi, el insistând asupra calităţii în învăţământul superior, care are menirea să asigure o creştere a competitivităţii economice la nivel naţional, conform Agerpres. Directorul general Sorin Popescu din Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a remarcat că pregătirea managerială a responsabililor din universităţi este deosebit de importantă pentru atragerea unor surse comunitare de finanţare. Profesorul Michael Shattock, de la Institutul pentru Educaţie din Londra (Marea Britanie), a abordat tema reformelor în guvernanţa universităţilor din Europa, subliniind rolul esenţial al unui management de calitate, modelul universitar anglo-saxon fiind recunoscut, de aproape un secol, drept cel mai performant din lume. Profesorul Michael Shattock a evidenţiat valenţele constructive ale autonomiei universitare şi ale investiţiilor în modernizarea instituţiilor de învăţământ superior, care sunt factori esenţiali în asigurarea calităţii educaţiei.