Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Pregătire suplimentară pentru elevii de clasa a VIII-a

Pregătire suplimentară pentru elevii de clasa a VIII-a

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Un articol de: Oana Nistor - 09 Martie 2016

Din totalul celor 187.006 elevi de clasa a VIII-a, 169.632 au participat la toate probele de la simularea evaluării naţionale. Dintre aceştia, doar 50.920 de elevi, reprezentând puţin peste 30 de procente, au primit note peste 5. În faţa acestor re­zul­tate „îngrijorătoare”, mi­nisterul a anunţat o serie de măsuri menite să reme­dieze situaţia, printre re­co­mandări numărându-se şi „implementarea unui program de pregătire su­pli­mentară, în regim gratuit, în cadrul şcolii, după orele de curs”.

Doar 50.920 de elevi de clasa a VIII-a, reprezentând 30,58% din totalul celor care s-au prezentat la simularea evaluării naţionale, au obţinut medii peste 5 la cele două probe scrise la limba şi literatura română, respectiv matematică. Potrivit unui comunicat al Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice (MENCS), rata de prezenţă la nivel naţional s-a situat la 90,71%, din totalul celor 187.006 elevi de clasa a VIII-a, doar 169.632 de elevi participând la toate probele. „În ceea ce priveşte rezultalele pe discipline, se constată că procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% (prezenţă de 90,71%) la proba de limba şi literatura română, respectiv 32,60% (prezenţă de 90,20%) la matematică. La proba de limba şi literatura maternă, din 10.170 de elevi prezenţi, circa 76% au reuşit să obţină note peste 5”, afirmă MENCS.

Pe tranşe de medii, se înregistrează următoarea situaţie statistică: 22.422 de medii între 5 şi 5,99, 19.109 medii între 6 şi 6,99, 15.985 de medii între 7 şi 7,99, 11.989 de medii între 8 şi 8,99, 3.850 de medii între 9 şi 9,99, respectiv 7 medii de 10. Cele mai multe note peste 5 s-au înregistrat în Capitală - 46,29% (rata prezenţă - 90,10%), urmată de Brăila - 42,42% (rata prezenţă - 76,61%) şi Cluj - 40,62% (rata prezenţă - 91,37%).

Cele mai mici note s-au înregistrat în judeţele Vaslui - 19,32%, Călăraşi - 21,78% şi Botoşani - 21,95%. În aceste judeţe prezenţa a fost, în medie, de aproximativ 90%.

În faţa acestor rezultate, ministrul educaţiei, domnul Adrian Curaj, a susţinut că a solicitat o diagnoză riguroasă Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, cu scopul de a identifica „măsuri concrete care să ţintească problemele evidenţiate”. „Simulările evaluării naţionale ne arată o imagine care nu poate să nu ne îngrijoreze. De aceea, cred că este extrem de importantă munca fiecărui profesor cu elevii săi de clasa a VIII-a, astfel încât acele planuri de remediu individualizate să fie cu adevărat un efort de învăţare”, a mai spus ministrul.

Totodată, ministerul solicită inspectoratelor şcolare judeţene „măsuri remediale adecvate” în vederea unei mai bune pregătiri a elevilor din ultimul an de gimnaziu.

Printre aceste măsuri se numără implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul şcolii, după orele de curs. De asemenea, ministerul mai enumeră şi alte măsuri în vederea îmbunătăţirii rezultatelor elevilor, respectiv „analiza, în cadrul şedinţelor cu directorii, a rezultatelor obţinute de fiecare şcoală la simularea evaluării naţionale; elaborarea de către fiecare şcoală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de evaluare naţională şi monitorizarea acţiunilor stabilite, de către inspectoratul şcolar; analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice şi al consiliilor profesorale; personalizarea traseului de învăţare pentru elevii cu probleme deosebite care au obţinut rezultate slabe la simularea evaluării naţionale; efectuarea temelor diferenţiate pentru asigurarea individualizării învăţării. Totodată, Ministerul Educaţiei anunţă inspecţii şcolare de specialitate la nivel naţional, care se vor desfăşura pe toată perioada de dinaintea evaluărilor naţionale şi vor urmări aplicarea planurilor remediale la nivelul unităţilor de învăţământ.