Elevii Colegiului Naţional „Alexandru Papiu Ilarian” din Târgu Mureş au participat la un workshop susţinut de pilotul Bogdan Marişca, în cadrul campaniei de siguranţă rutieră „Be Cool. Keep it Safe!”,
Premiu pentru elevii români la Olimpiada Internaţională de Lingvistică
Lotul olimpic al României a obţinut, prin Matei Costin Banu de la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Ploieşti, o medalie de bronz la a XVII-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Lingvistică, desfăşurată în Coreea de Sud (Yongin), în perioada 29 iulie - 2 august, informează Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN).
„Reuşita îi aparţine lui Matei Costin Banu (Colegiul Naţional «Mihai Viteazul» din Ploieşti), distins şi în 2017 tot cu medalie de bronz, la Dublin. Ceilalţi trei componenţi ai echipei sunt Ilinca Dora Andone (Colegiul Naţional «Tudor Vianu» din Bucureşti), Luiza Natalia Ionescu (Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti) şi Eric Alexandru Moroşan (Colegiul Naţional «Mihai Eminescu» din Botoşani). Elevii români au fost coordonaţi şi însoţiţi de Roxana Magdalena Preda (Dincă) şi Valentina Cojocaru, cadre didactice la Facultatea de Litere a Universităţii Bucureşti”, se arată în comunicatul ministerului.
Palmaresul înregistrat de ţara noastră la Olimpiada Internaţională de Lingvistică - de la prima participare în 2005 şi până în prezent - este compus din unsprezece medalii (două de aur, trei de argint şi şase de bronz), două premii pentru cele mai bune soluţii propuse şi patru menţiuni.
În Hall of Fame-ul competiţiei, România este prezentă cu trei elevi dublu medaliaţi (Theodor Cucu, Dan Mircea Mirea şi Matei Costin Banu) şi o echipă (2017). Olimpiada Internaţională de Lingvistică este un concurs structurat pe două niveluri: o probă individuală cu durata de 6 ore şi o probă pe echipe (3 ore). Subiectele solicită operarea cu analogii, prin aplicarea elementelor de logică gramaticală şi logică matematică în procesul de înţelegere a unor texte în limbi necunoscute, pornind de la premisa că lingvistica ordonează gândirea şi reglează procesul de comunicare explicită prin construcţia de structuri care favorizează învăţarea cu uşurinţă a oricărei limbi.