Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Priorităţile noului ministru al educaţiei

Priorităţile noului ministru al educaţiei

Data: 16 Decembrie 2014

Noul ministru al educaţiei este prof. univ. dr. Sorin Cîmpeanu, rectorul Universităţii de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti şi preşedintele Consiliului Naţional al Rectorilor. În faţa comisiilor de învăţământ ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, ministrul Sorin Cîmpeanu a declarat că principalele obiective ale domniei sale sunt legate de accesul la educaţie, reducerea abandonului şcolar, revizuirea curriculei, în sensul simplificării acesteia, şi procesul de modernizare a evaluării. Domnul Cîmpeanu a mai spus că susţine ideea unui examen scris de admitere generalizat în universităţi. În privinţa unei noi legi a educaţiei, el a arătat că au rămas aspecte care trebuie puse într-o corelare logică. „Există opinia că, decât să încerci să repari în continuare ceva, mai bine ai o nouă lege, care să fie rezultatul unei acţiuni de consultare transparentă cu toţi actorii implicaţi“, a punctat ministrul educaţiei. În opinia sa, cele mai importante aspecte ale sistemului de învăţământ sunt cele legate de finanţare, „o educaţie de calitate fără o finanţare corespunzătoare fiind oarecum greu de imaginat“, modul de organizare a activităţii domeniului şi necesitatea internaţionalizării şi vizibilităţii pe plan internaţional. Noul ministru a susţinut că va face tot ceea ce depinde de el pentru a urgenta procesul de aprobare a curriculei şi de organizare a licitaţiei, astfel încât manualele pentru clasa a III-a şi a IV-a să se găsească la începutul anului şcolar pe băncile elevilor. (Oana Nistor)