Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Profesori şi experţi vor elabora curriculumul pentru gimnaziu

Profesori şi experţi vor elabora curriculumul pentru gimnaziu

Un articol de: Oana Nistor - 15 Iunie 2016

În urma selecţiei organizate de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice (MENCS), 808 cadre didactice şi experţi au fost selectaţi să elaboreze curriculumul pentru disciplinele și domeniile de studiu obligatorii din învăţământul gimnazial. „În sistem au fost înregistrate 524 de aplicaţii, dintre acestea fiind selectate 320, care au îndeplinit criteriile de eligibilitate şi competenţă. 65 de candidaturi depuse şi alese aparţin unor cadre didactice din învăţământul superior”, a informat, într-un comunicat, MENCS. Un interes crescut din partea profesorilor a fost înregistrat la disciplinele informatică şi TIC (43 de aplicaţii), limba şi literatura română (42), educaţie socială (35) şi matematică (34). Componenţa nominală a grupurilor de lucru a fost publicată atât pe www.edu.ro, cât şi pe platforma https://mon.edu.ro, prin intermediul căreia au fost depuse aplicaţiile. „Pentru grupurile de lucru care au avut un număr scăzut de candidaturi, au fost făcute propuneri din partea Ministerului Educaţiei, Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare şi Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic”, a explicat MENCS. Membrii selectaţi vor intra într-o perioadă de instruire, urmând să fie „familiarizaţi cu formatul de curriculum propus, includerea unor elemente de interdisciplinaritate în programe şi focalizarea pe competenţele-cheie specificate în profilul absolventului de gimnaziu”. Ministerul a mai precizat că „în toate etapele de elaborare a proiectelor, grupurile de lucru vor avea întâlniri şi consultări cu experţi şi practicieni cu experienţă în dezvoltarea curriculară pentru a identifica idei şi bune practici ce pot fi valorificate”.