Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Profesori şi experţi vor elabora curriculumul pentru gimnaziu
În urma selecţiei organizate de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice (MENCS), 808 cadre didactice şi experţi au fost selectaţi să elaboreze curriculumul pentru disciplinele și domeniile de studiu obligatorii din învăţământul gimnazial. „În sistem au fost înregistrate 524 de aplicaţii, dintre acestea fiind selectate 320, care au îndeplinit criteriile de eligibilitate şi competenţă. 65 de candidaturi depuse şi alese aparţin unor cadre didactice din învăţământul superior”, a informat, într-un comunicat, MENCS. Un interes crescut din partea profesorilor a fost înregistrat la disciplinele informatică şi TIC (43 de aplicaţii), limba şi literatura română (42), educaţie socială (35) şi matematică (34). Componenţa nominală a grupurilor de lucru a fost publicată atât pe www.edu.ro, cât şi pe platforma https://mon.edu.ro, prin intermediul căreia au fost depuse aplicaţiile. „Pentru grupurile de lucru care au avut un număr scăzut de candidaturi, au fost făcute propuneri din partea Ministerului Educaţiei, Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare şi Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic”, a explicat MENCS. Membrii selectaţi vor intra într-o perioadă de instruire, urmând să fie „familiarizaţi cu formatul de curriculum propus, includerea unor elemente de interdisciplinaritate în programe şi focalizarea pe competenţele-cheie specificate în profilul absolventului de gimnaziu”. Ministerul a mai precizat că „în toate etapele de elaborare a proiectelor, grupurile de lucru vor avea întâlniri şi consultări cu experţi şi practicieni cu experienţă în dezvoltarea curriculară pentru a identifica idei şi bune practici ce pot fi valorificate”.