Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Program de educaţie financiară la grădiniţe

Program de educaţie financiară la grădiniţe

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Un articol de: Oana Nistor - 01 Feb 2017

Mii de preşcolari din 30 de grădiniţe clujene vor învăţa prin cântece, jocuri şi poveşti noţiuni elementare de educaţie financiară. Astfel, cei mici vor dobândi cunoștințe despre cum se câștigă și cum pot fi cheltuiți banii, altfel spus ce înseamnă să economiseşti şi să dai valoarea justă banilor.

De acest program financiar, intitulat „De la joc la educaţie financiară”, demarat de puțin timp la Cluj și a cărui durată va fi până la sfârșitul anului școlar, vor beneficia peste 2.500 de copii din 30 de grădiniţe. Proiectul prevede desfăşurarea unor activităţi de formare şi informare a preșcolarilor, a cadrelor didactice şi a părinţilor, cu privire la noţiuni elementare de educaţie financiară, în vederea sprijinirii dezvoltării personale. Pentru a consolida cât mai bine aceste noţiuni, copiii vor primi gratuit manuale, achiziţionate cu ajutorul unui partener din domeniul bancar. În mod concret, cei mici vor învăţa, prin cântece, jocuri şi poveşti ce este trocul, care sunt monedele din România, cum se confecţionează acestea, cum se pot face economii şi cheltuieli responsabile. De asemenea, copiii vor veni în contact şi cu noţiuni despre cum pot fi banii câştigaţi sau cheltuiţi. „Grădiniţa noastră este o grădiniţă de stat în care se studiază curriculum preşcolar pentru educaţie timpurie. Aceste conţinuturi legate de carduri, bani, bănci, care par sofisticate, pot fi cu grijă coborâte şi la nivelul copiilor de 4-5 ani, dacă cunoştinţele sunt transmise prin cântec şi joc”, a declarat Angela Ştefan, directoarea Grădiniţei Universităţii „Babeş-Bolyai”, citată de Agerpres.

Proiectul a avut un succes notabil şi anul trecut, motiv pentru care Inspectoratul Şcolar a decis continuarea acestuia, ba chiar extinderea la şapte judeţe. În jur de 23.000 de preşcolari şi 7.000 de educatori au fost formaţi pentru a susţine lecţiile. „Considerăm că educaţia financiară a copiilor trebuie să se realizeze încă de la o vârstă fragedă, astfel încât aceştia să fie familiarizaţi cu banii, cu valoarea acestora, cu modul responsabil în care pot fi cheltuiţi, economisiţi, investiţi sau donaţi în scop caritabil”, a spus şi Lolica Tătaru, inspector şcolar pentru educaţie timpurie la ISJ Cluj.

Derularea unui astfel de program este binevenită dacă avem în vedere rezultatele unui sondaj, realizat în rândul românilor de către o bancă comercială în octombrie 2016, potrivit căruia 18% din aceştia aşteaptă ca educaţia financiară să fie predată în şcoală. Același studiu arată că 42% din români cred că educaţia financiară trebuie să fie oferită de bănci şi specialişti în finanţe.
„România este cam pe ultimele locuri din punctul de vedere al educaţiei financiare, pe locul 124, doar 21% din români au o educaţie financiară şi doar 15% economisesc. Din această ­perspectivă, există acest angajament al băncii noastre de a face ceva în această direcţie”, a declarat Sorin Cordovan, director în cadrul BCR. Aceeaşi cercetare arată că românii înţeleg prin educaţia financiară să împrumute bani numai atunci când sunt siguri că îi pot da înapoi (75%), să nu cheltuiască mai mult decât câştigă (66%) şi să îşi prioritizeze cheltuielile curente (61%).
Educaţia financiară a fost introdusă ca materie opţională în învăţământul primar încă din anul şcolar 2013-2014, fiind studiată pe parcursul unui an şcolar sau pe parcursul a doi ani. ­Curriculumul a fost realizat cu ajutorul Băncii Naţionale a României, iar în iunie 2015 unul din 10 elevi de clasele a III-a şi a IV-a învăţau noţiuni de educaţie financiară.