Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Programa şcolară aglomerată, o inechitate pentru elevi

Programa şcolară aglomerată, o inechitate pentru elevi

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Data: 01 Feb 2010

„Dacă Parlamentul se mobilizează, sper să avem o nouă Lege a Educaţiei la începutul noului an şcolar. Această lege este necesară pentru că învăţământul românesc trebuie să se modernizeze. Nu mai avem timp. Au trecut 20 de ani şi învăţământul românesc are încă foarte multe lucruri de făcut“, a spus ministrul Educaţiei, Daniel Petru Funeriu, duminică, la Piteşti.

Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a spus duminică, la Piteşti, că, dacă Parlamentul se va mobiliza, noua Lege a Educaţiei va putea fi aplicată de la începutul anului şcolar 2010-2011.

Daniel Funeriu, care a participat, la Piteşti, la deschiderea Olimpiadei Naţionale de Chimie, a declarat că în perioada următoare va începe dezbaterea publică asupra proiectului noii Legi a Educaţiei, după care actul normativ va fi trimis Guvernului şi Parlamentului.

Ministrul Educaţiei susţine că noul act normativ poate şi trebuie să elimine inechităţile din sistemul naţional de învăţământ. Una dintre acestea o constituie programa şcolară aglomerată. „Inechitatea în şcoala românească începe de la programa şcolară. Voi sunteţi elitele şcolii româneşti, însă, din păcate, nu avem doar elite. Este foarte bine ca ele să existe, este foarte bine să avem olimpici de succes, dar ar fi şi mai bine dacă am avea un sistem educaţional mult mai echitabil care să dea aceleaşi şanse tuturor elevilor, indiferent de mediul de rezidenţă. Conţinutul programei este mult prea încărcat, mult prea stufos, mai ales pentru copiii de vârste mici, iar inechitatea începe tocmai acolo, fiindcă un copil cu o materie mult prea dificilă nu va reuşi să-şi facă toate temele, dacă părinţii nu se pot ocupa de el la nivelul cerut“, a afirmat ministrul Daniel Petru Funeriu.

Vorbind şi despre experienţa proprie de olimpic naţional la chimie, ministrul Educaţiei le-a urat succes competitorilor, exprimându-şi convingerea că şcoala românească poate performa, însă a adăugat că acest lucru va fi influenţat decisiv numai dacă se iau urgent măsurile legislative potrivite.

Olimpiada amintirilor

„Şi eu am fost la olimpiadele de chimie, chiar aici, în Piteşti, în 1986. Am avut şansa să fiu şi în lotul olimpic de chimie la sfârşitul anilor â80, iar în continuare am fost un cercetător în chimie, până când, asta-i viaţa, am devenit ministru“, şi-a prezentat ministrul Educaţiei, cu mult umor, un scurt curriculum vitae, conform Agerpres. Şi ca o dovadă a faptului că activitatea în minister nu l-a determinat să lase deoparte chimia, Daniel Funeriu a trecut la o prezentare a unei teme de cercetare care a făcut referire la ioni metalici, anioni, liganţi, tridipiridină şi molecule derivate, toate aceste elemente cuprinse într-un proces de combinare, ale cărui aplicaţii în medicină ar putea servi la înţelegerea evoluţiilor unor boli dintre cele mai grave.

Cea de-a 44-a ediţie a Olimpiadei Naţionale de Chimie se desfăşoară la Piteşti, între 31 ianuarie şi 6 februarie, şi este organizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean Argeş, în parteneriat cu Universitatea de Stat din Piteşti şi alte instituţii locale. Probele teoretică şi practică se desfăşoară în zilele de 1 şi 2 februarie, urmând ca mâine, 3 februarie, să fie ziua contestaţiilor, iar 4 februarie - cea a probei de baraj. Olimpiada se va încheia pe 6 februarie cu festivitatea de premiere. Olimpicii şi profesorii vor fi angrenaţi şi într-un program de recreere, ce cuprinde două excursii, un concert la Filarmonica din Piteşti, precum şi o vizită la Muzeul Judeţean Argeş şi la Planetariu. De asemenea, în baza legitimaţiei de participant la Olimpiadă, elevii şi profesorii mai beneficiază în mod gratuit de transport în comun şi de bilete de intrare la Piscina Olimpică şi la Patinoar.