Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Programe de creştere a diversităţii culturale în România şi în Spania

Programe de creştere a diversităţii culturale în România şi în Spania

Data: 06 Martie 2010

Modernizarea educaţiei reprezintă unul dintre cele mai importante elemente de pe agenda guvernamentală, iar Legea educaţiei naţionale va intra în dezbatere publică foarte curând, cel mai probabil săptămâna viitoare, a spus ieri ministrul de resort Daniel Funeriu, prezent la întâlnirea româno-spaniolă a Alianţei Civilizaţiilor prin Educaţie. Sistemul educaţiei din România este mai evoluat în ceea ce priveşte integrarea minorităţilor, iar cel spaniol şi-a adaptat mai bine curricula la realităţile societăţii, consideră directorul din Ministerul de resort al Spaniei, Jose Manuel Martinez Sierra.

Daniel Funeriu a spus că actul normativ menţionează şi principiul respectării identităţii culturale a minorităţilor naţionale.

„România are şansa de a avea pe teritoriul său un număr de minorităţi naţionale recunoscute şi noi vedem acest lucru drept o bogăţie a României, o bogăţie a Europei, iar o naţiune puternică este foarte relaxată şi priveşte foarte deschis relaţia cu minorităţile“, a adăugat Daniel Funeriu.

Ministrul Educaţiei a opinat că valorile Uniunii Europene constituie un model în jurul cărora întreaga planetă s-ar putea uni şi a menţionat că învăţământul este principalul domeniu în care coeziunea la nivel mondial se poate materializa.

„Matematica este aceeaşi şi în Franţa, şi în Japonia. Fizica, valorile umaniste sunt aceleaşi. Desigur, există diversitate şi ea trebuie respectată ca atare, dar educaţia este domeniul în jurul căreia se pot construi cele mai importante legături“, a spus Funeriu.

Sistemul educaţiei din România este mai evoluat în ceea ce priveşte integrarea minorităţilor, iar cel spaniol şi-a adaptat mai bine curricula la realităţile societăţii, consideră directorul din Ministerul de resort al Spaniei, Jose Manuel Martinez Sierra.

„Cred că diversitatea culturală şi procesul de integrare a minorităţilor sunt mai dezvoltate în România decât în Spania. Odată cu sporirea numărului de imigranţi, am început să dezvoltăm programe pentru creşterea diversităţii culturale.

Cred că România este un exemplu de integrare a diversităţii în sistemul de educaţie“, a spus Jose Manuel Martinez Sierra, care a participat la întâlnirea româno-spaniolă a Alianţei Civilizaţiilor prin Educaţie.

Pe de altă parte, el a subliniat că Spania are avantajul de a se fi integrat în Uniunea Europeană înaintea României, fiind, prin urmare, mai înaintată în ceea ce priveşte alinierea sau armonizarea educaţiei cu sistemul global.

„Concret, suntem cu câţiva paşi înainte în ceea ce priveşte elementele necesare adaptării curriculei la realităţile societăţii“, a spus Jose Manuel Martinez Sierra.

Conferinţa reuneşte personalităţi din România şi din Spania din domeniile educaţiei şi relaţiilor internaţionale, la prima parte fiind prezent şi ministrul român al Educaţiei, Daniel Funeriu, conform Agerpres.