Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Programe de creştere a diversităţii culturale în România şi în Spania
Modernizarea educaţiei reprezintă unul dintre cele mai importante elemente de pe agenda guvernamentală, iar Legea educaţiei naţionale va intra în dezbatere publică foarte curând, cel mai probabil săptămâna viitoare, a spus ieri ministrul de resort Daniel Funeriu, prezent la întâlnirea româno-spaniolă a Alianţei Civilizaţiilor prin Educaţie. Sistemul educaţiei din România este mai evoluat în ceea ce priveşte integrarea minorităţilor, iar cel spaniol şi-a adaptat mai bine curricula la realităţile societăţii, consideră directorul din Ministerul de resort al Spaniei, Jose Manuel Martinez Sierra.
Daniel Funeriu a spus că actul normativ menţionează şi principiul respectării identităţii culturale a minorităţilor naţionale. „România are şansa de a avea pe teritoriul său un număr de minorităţi naţionale recunoscute şi noi vedem acest lucru drept o bogăţie a României, o bogăţie a Europei, iar o naţiune puternică este foarte relaxată şi priveşte foarte deschis relaţia cu minorităţile“, a adăugat Daniel Funeriu. Ministrul Educaţiei a opinat că valorile Uniunii Europene constituie un model în jurul cărora întreaga planetă s-ar putea uni şi a menţionat că învăţământul este principalul domeniu în care coeziunea la nivel mondial se poate materializa. „Matematica este aceeaşi şi în Franţa, şi în Japonia. Fizica, valorile umaniste sunt aceleaşi. Desigur, există diversitate şi ea trebuie respectată ca atare, dar educaţia este domeniul în jurul căreia se pot construi cele mai importante legături“, a spus Funeriu. Sistemul educaţiei din România este mai evoluat în ceea ce priveşte integrarea minorităţilor, iar cel spaniol şi-a adaptat mai bine curricula la realităţile societăţii, consideră directorul din Ministerul de resort al Spaniei, Jose Manuel Martinez Sierra. „Cred că diversitatea culturală şi procesul de integrare a minorităţilor sunt mai dezvoltate în România decât în Spania. Odată cu sporirea numărului de imigranţi, am început să dezvoltăm programe pentru creşterea diversităţii culturale. Cred că România este un exemplu de integrare a diversităţii în sistemul de educaţie“, a spus Jose Manuel Martinez Sierra, care a participat la întâlnirea româno-spaniolă a Alianţei Civilizaţiilor prin Educaţie. Pe de altă parte, el a subliniat că Spania are avantajul de a se fi integrat în Uniunea Europeană înaintea României, fiind, prin urmare, mai înaintată în ceea ce priveşte alinierea sau armonizarea educaţiei cu sistemul global. „Concret, suntem cu câţiva paşi înainte în ceea ce priveşte elementele necesare adaptării curriculei la realităţile societăţii“, a spus Jose Manuel Martinez Sierra. Conferinţa reuneşte personalităţi din România şi din Spania din domeniile educaţiei şi relaţiilor internaţionale, la prima parte fiind prezent şi ministrul român al Educaţiei, Daniel Funeriu, conform Agerpres.