Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Progrese semnificative privind frecventarea grădiniţei
România a realizat progrese semnificative privind rata de cuprindere şcolară, care a crescut de la 65% la 78% în decurs de 12 ani, arată studiul UNICEF România privind stadiul implementării strategiei referitoare la educaţia timpurie şi analiza practicilor promiţătoare în educaţia timpurie din România.
Totodată, programa corespunzătoare învăţământului preşcolar a fost revizuită astfel încât să urmeze mai îndeaproape bunele practici aplicate la nivel internaţional, după cum a declarat reprezentantul UNICEF România, Sandie Blanchet. „Ministerul Educaţiei a încurajat atât ONG-urile, cât şi şcolile să adopte abordări inovatoare. Strategia naţională privind educaţia timpurie reprezintă un pas în direcţia cea bună, însă implementarea acesteia nu s-a realizat în mod sistematic”, a atenţionat reprezentantul UNICEF. Potrivit acesteia, alocarea bugetară pentru învăţământul preşcolar nu este una adecvată, UNICEF România recomandând creşterea investiţiei în învăţământul preşcolar, atât din punct de vedere financiar, cât şi din cel al resurselor umane, și formarea educatorilor după modelul bunelor practici internaţionale. Alte recomandări prevăd extinderea duratei învăţământului obligatoriu de la 11 la 12 ani, precum şi includerea ultimului an de grădiniţă în cadrul învăţământului obligatoriu.