Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Progrese semnificative privind frecventarea grădiniţei

Progrese semnificative privind frecventarea grădiniţei

Un articol de: Oana Nistor - 30 Septembrie 2015

România a realizat progrese semnificative privind rata de cuprindere şcolară, care a crescut de la 65% la 78% în decurs de 12 ani, arată studiul UNICEF România privind stadiul implementării strategiei referitoare la educaţia timpurie şi analiza practicilor promiţătoare în educaţia timpurie din România.

Totodată, programa corespunzătoare învăţământului preşcolar a fost revizuită astfel încât să urmeze mai îndeaproape bunele practici aplicate la nivel internaţional, după cum a declarat reprezentantul UNICEF România, Sandie Blanchet. „Ministerul Educaţiei a încurajat atât ONG-urile, cât şi şcolile să adopte abordări inovatoare. Strategia naţională privind educaţia timpurie reprezintă un pas în direcţia cea bună, însă implementarea acesteia nu s-a realizat în mod sistematic”, a atenţionat reprezentantul UNICEF. Potrivit acesteia, alocarea bugetară pentru învăţământul preşcolar nu este una adecvată, UNICEF România recomandând creşterea investiţiei în învăţământul preşcolar, atât din punct de vedere financiar, cât şi din cel al resurselor umane, și formarea educatorilor după modelul bunelor practici internaţionale. Alte recomandări prevăd extinderea duratei învăţământului obligatoriu de la 11 la 12 ani, precum şi includerea ultimului an de grădiniţă în cadrul învăţământului obligatoriu.