Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Proiect pentru asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar

Proiect pentru asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar

Data: 07 Decembrie 2008

Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) a anunţat declanşarea activităţilor pentru implementarea proiectului „Dezvoltarea sistemului naţional de management şi asigurare a calităţii în învăţământul preuniversitar“. Proiectul, în valoare de 5 milioane de euro, are ca termen de finalizare data de 31 octombrie 2011 şi este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane.

„Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea sistemului naţional de management şi de asigurare a calităţii şi a culturii calităţii ca modalitate esenţială de creştere a competitivităţii şi eficienţei sistemului de învăţământ preuniversitar“, conform ARACIP. Alte obiective pe care le are în vedere ARACIP sunt dezvoltarea şi îmbunătăţirea instrumentelor calităţii educaţiei în România, lucru ce presupune elaborarea de standarde şi metodologii specifice fiecărui nivel şi formă de învăţământ prevăzute de lege, realizarea „Hărţii naţionale a riscului educaţional“ şi a programului informatic de suport al deciziei; profesionalizarea personalului implicat în managementul şi asigurarea calităţii.

Acest obiectiv are în vedere acţiuni ce vor viza formarea şi perfecţionarea unor „actori“ relevanţi la nivel naţional (evaluatori ai calităţii, formatori-consilieri, inspectori şcolari şi experţi din cadrul MECT). Agenţia urmăreşte să sprijine unităţile şcolare prin publicarea unor materiale, prin organizarea de conferinţe şi mese rotunde şi prin realizarea şi publicarea „Barometrului calităţii educaţiei“, instrument util de monitorizare a calităţii.