Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Proiectele de cercetare ar putea primi finanţare multianuală
În cadrul programului de guvernare pentru 2009-2012, la secţiunea de cercetare-inovare se prevede, ca obiectiv, susţinerea domeniilor de vârf cu potenţial pentru performanţă şi a domeniilor în care România este implicată la nivel internaţional (CERN, Extreme Light Infrastructure).
De asemenea, se urmăreşte sporirea numărului de cercetători cu rezultate ştiinţifice de nivel internaţional; creşterea atractivităţii carierelor ştiinţifice şi promovarea tinerilor cercetători; încurajarea parteneriatelor instituţionale şi a repatrierii diasporei ştiinţifice româneşti. Sistemul de cercetare-dezvoltare-inovare va trebui să se organizeze în mod funcţional, iar cercetarea ştiinţifică trebuie integrată în mediul economic şi social. Se va susţine atragerea de fonduri internaţionale, publice şi private, iar performanţele ştiinţei vor fi promovate în rândurile publicului larg. Ca direcţii de acţiune, se va urmări creşterea finanţării cercetării-dezvoltării, inclusiv din mediul privat; alocarea resurselor prin competiţie, pe baza unor criterii internaţional recunoscute. Se va urmări debirocratizarea procedurilor referitoare la finanţarea şi utilizarea fondurilor aferente proiectelor ştiinţifice. De asemenea, se urmăreşte accesul la posturi sau competiţii exclusiv pe bază de performanţă profesională, finanţarea multianuală a proiectelor de cercetare, în acord cu practicile europene; facilitarea utilizării fondurilor câştigate pe bază de competiţie, inclusiv punerea în practică a principiului „finanţarea urmează cercetătorul“ etc.