Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Proiectul „e-Vacanţă“ ţine deschise 255 de şcoli

Proiectul „e-Vacanţă“ ţine deschise 255 de şcoli

Data: 08 Iulie 2008

▲ Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei a lansat cea de a treia ediţie a proiectului „e-Vacanţă“, dedicat utilizării inovative a Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor (TIC), în procesul educaţional ▲ Proiectul este deschis şcolilor din cele 255 de localităţi incluse în proiectul Economia Bazată pe Cunoaştere (EBC) şi se desfăşoară în perioada 15 iunie-1 septembrie 2008 ▲ Elevii sunt invitaţi să-şi petreacă o parte din vacanţă în mod activ şi creativ, întrecându-se în concursuri, navigând pe internet, intrând în legătură cu alţi copii şi cu alte şcoli, transformând o vacanţă obişnuită într-o „e-Vacanţă“ ▲

Mai multe şcoli din zece localităţi harghitene participă la un proiect al Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI), dedicat utilizării computerului şi a internetului în procesul educativ, conform Rompres. Proiectul, intitulat „e-Vacanţă“, este deschis şcolilor din cele 255 de localităţi din ţară, incluse în programul Economia bazată pe Cunoaştere (EBC), al Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, şi se desfăşoară până în 1 septembrie. Potrivit MCTI, elevii sunt invitaţi să-şi petreacă o parte din vacanţă în mod activ şi creativ, întrecându-se în concursuri, navigând pe internet, intrând în legătură cu alţi copii şi alte şcoli, transformând o vacanţă obişnuită într-o „e-Vacanţă“.

Alături de mai multe şcoli din ţară, în judeţul Harghita sunt incluse în proiect şcolile din localităţile Bălan, Ciumani, Corund, Gheorgheni, Joseni, Remetea, Sântimbru, Tulgheş, Vârşag şi Vlăhiţa. Economia Bazată pe Cunoaştere (EBC) este un proiect realizat de MCTI, finanţat dintr-un împrumut acordat de Banca Mondială, în valoare de 60 de milioane de dolari. Scopul proiectului este de a iniţia şi susţine activităţi bazate pe cunoaştere, prin tehnologii de informaţie şi comunicare, în special în comunităţi dezavantajate din acest punct de vedere.

„Cum mi-am petrecut vacanţa“ pe internet

„Ne amintim cu toţii că în vacanţă ne plăcea să fim provocaţi, să facem lucruri noi, nemaipomenite, pentru ca tradiţionala compunere de la începutul noului an şcolar «Cum mi-am petrecut vacanţa» să nu includă doar timpul petrecut la bunici. O vacanţă în care ai realizat un album foto virtual, ai încercat să faci un site internet sau te-ai jucat de-a ziaristul, merită povestită! Noi le-am oferit şcolilor din localităţile EBC instrumentele, respectiv calculatoarele şi accesul la internet, şi, în toamnă, aşteptăm compunerile“, a spus ministrul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, Borbély Károly.

Proiectul „e-Vacanţă“ constă în organizarea, în cadrul şcolilor, a unor activităţi care implică utilizarea computerului şi a internetului, realizate de elevi, în colaborare cu profesorii. Aceştia pot alege să desfăşoare activităţi pe diverse teme, cum ar fi „Internet de vacanţă“, „Micul scriitor“, „Desene pe monitor“, „Albumul meu foto“, „Parteneriat şcolar pentru viitor“, „Comunicare pentru internet“, „Micii jurnalişti“, şi altele. Conform MCTI, „această iniţiativă are ca scop consolidarea deprinderilor de utilizare creativă a computerului, de comunicare, precum şi dezvoltarea de elemente de practică pedagogică modernă“. Proiectul se adresează, în egală măsură, elevilor şi profesorilor, contribuind inclusiv la întărirea capacităţii de coordonare a resurselor şcolii.