Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Protocol între Ministerul Educaţiei şi Institutul Francez
Activităţile prin care se promovează studiul limbii franceze în învăţământul preşcolar vor fi susţinute şi încurajate ca urmare a unei convenţii de colaborare semnate între Ministerul Educaţiei Naţionale şi Institutul Francez din România. Documentul mai prevede „susţinerea participării unităţilor de învăţământ la acţiunile şi evenimentele propuse de Institutul Francez“, iar proiectele comune care vizează studiul limbii franceze pe întreg parcursul educaţional al elevilor vor fi încurajate de către MEN. Totodată, DELAF A1 şi DELAF A2 vor fi recunoscute de către MEN ca atestate de competenţe lingvistice pentru clasa a V-a, respectiv clasa a XI-a, în învăţământul intensiv şi bilingv. „Alături de Institutul Francez, MEN va susţine financiar, în măsura posibilităţilor, programele de formare continuă a cadrelor didactice şi acţiunile de promovare a limbii franceze şi a francofoniei în învăţământul preuniversitar“, precizează într-un comunicat de presă Ministerul Educaţiei. De cealaltă parte, Institutul Francez se angajează să susţină acţiunile de promovare a francofoniei organizate de MEN, respectiv olimpiade naţionale şi internaţionale, concursuri şcolare, tabere de vară etc. De asemenea, institutul va continua cooperarea cu MEN pentru formarea continuă a cadrelor didactice, va organiza cursuri opţionale de pregătire şi sesiuni de examene DELF-DALF în centrele delocalizate din cadrul instituţiilor şcolare şi va asigura formarea, în regim de gratuitate, pentru atestarea cadrelor didactice care doresc să facă parte din comisiile de evaluare pentru examenele DELF-DALF. Proiectul de colaborare este valabil pentru o perioadă de patru ani, începând cu anul şcolar 2014-2015. (Oana Nistor)