Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Revizuirea curriculei, o condiţie a actului educaţional de calitate
Ministrul educaţiei, domnul Sorin Cîmpeanu, susţine revizuirea curriculei şcolare astfel încât aceasta să răspundă necesităţilor şi nivelului actual de dezvoltare a copiilor. Mai mult, întregul proces de revizuire considerat prioritar de conducerea MECS trebuie accelerat. „Anul acesta 2015-2016 va intra în vigoare curricula pentru clasa a II-a, în 2016 curricula pentru clasa
a IV-a şi, dacă vom continua în acest ritm an de an, abia în anul 2024 vom avea o nouă curriculă la nivelul clasei a XII-a, moment în care vom constata că la nivelul învăţământului primar şi gimnazial curricula nu mai corespunde. Una dintre soluţii ar putea fi revizuirea în paralel a curriculei de ciclu gimnazial împreună cu cea din ciclul liceal“, a explicat ministrul educaţiei, după o discuţie-maraton pe care a avut-o cu mai mulţi parlamentari ai coaliţiei de guvernare. De altfel, nu este pentru prima dată când ministrul susţine accelerarea procesului de revizuire a curriculei şi a simplificării acesteia, ţinând cont de necesităţile actuale ale elevilor: „Ne concentrăm pe accelerarea procesului de revizuire a curriculei în sensul simplificării acesteia şi pe tot ceea ce decurge din acest obiectiv prioritar. Şi anume obţinerea unei curricule pe de o parte corespunzătoare nivelului actual de dezvoltare, pe de altă parte, o curriculă adaptată la nevoile elevilor din această perioadă“, declara ministrul Cîmpeanu la începutul acestei luni. (Oana Nistor)