Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Revizuirea curriculei, o condiţie a actului educaţional de calitate

Revizuirea curriculei, o condiţie a actului educaţional de calitate

Data: 17 Feb 2015

Ministrul educaţiei, domnul Sorin Cîmpeanu, susţine revizuirea curriculei şcolare astfel încât aceasta să răspundă necesităţilor şi nivelului actual de dezvoltare a copiilor. Mai mult, întregul proces de revizuire considerat prioritar de conducerea MECS trebuie accelerat. „Anul acesta 2015-2016 va intra în vigoare curricula pentru clasa a II-a, în 2016 curricula pentru clasa

a IV-a şi, dacă vom continua în acest ritm an de an, abia în anul 2024 vom avea o nouă curriculă la nivelul clasei a XII-a, moment în care vom constata că la nivelul învăţământului primar şi gimnazial curricula nu mai corespunde. Una dintre soluţii ar putea fi revizuirea în paralel a curriculei de ciclu gimnazial împreună cu cea din ciclul liceal“, a explicat ministrul educaţiei, după o discuţie-maraton pe care a avut-o cu mai mulţi parlamentari ai coaliţiei de guvernare. De altfel, nu este pentru prima dată când ministrul susţine accelerarea procesului de revizuire a curriculei şi a simplificării acesteia, ţinând cont de necesităţile actuale ale elevilor: „Ne concentrăm pe accelerarea procesului de revizuire a curriculei în sensul simplificării acesteia şi pe tot ceea ce decurge din acest obiectiv prioritar. Şi anume obţinerea unei curricule pe de o parte corespunzătoare nivelului actual de dezvoltare, pe de altă parte, o curriculă adaptată la nevoile elevilor din această perioadă“, declara ministrul Cîmpeanu la începutul acestei luni. (Oana Nistor)