Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Risc mai mare de autism pentru copiii abandonaţi
Copiii abandonaţi care cresc în centre de plasament prezintă un risc sporit de a dezvolta comportamente similare autismului, potrivit unui studiu american publicat în revista de specialitate “Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry”, realizat pe copii din România. Potrivit sursei citate de Agerpres, cercetătorii subliniază că starea lor poate fi îmbunătăţită prin plasament familial timpuriu. “Deşi copiii instituţionalizaţi care au autism seamănă cu copiii cu autism din populaţia generală (care cresc alături de părinţii lor), originile simptomelor lor sunt foarte diferite”, susţine neurologul american Charles A. Nelson, coordonatorul studiului. În cercetare au fost strânse informaţii de la 117 copii cu vârsta de 10 ani, aflaţi în centre sau în plasament familial. Ambele grupuri de copii cu simptome de autism (copiii aflaţi în orice tip de îngrijire instituţională şi cei neinstituţionalizaţi) suferă lipsuri, dar de diferite tipuri. (Oana Nistor)