Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
România participă la programul de testare a indicatorului de competenţă lingvistică
▲ Ministrul Educaţiei, Cristian Adomniţei, a participat, la Braşov, la a şasea Conferinţă Macmillan în Româniaz La eveniment au participat profesori de limba engleză din ţară, inspectori de specialitate şi autori de manuale din Anglia ▲
În discursul său, ministrul i-a felicitat pe profesorii prezenţi pentru aportul adus în în procesul de educare a elevilor. Ministrul Cristian Adomniţei a subliniat importanţa învăţării unei limbi străine ca prioritate în portofoliul Uniunii Europene şi implicit a Ministerului Educaţiei. Într-o prezentare succintă a sistemului de predare a limbilor străine, ministrul a spus că, în România, studiul acestora începe, la cerere, încă din grădiniţă, regimul opţional păstrându-se şi în primele două clase ale învăţământului primar. Din clasa a III-a, învăţarea unei limbi străine este obligatorie, iar din clasa a V-a este introdusă o a doua limbă străină. Ministrul Cristian Adomniţei a mai declarat că MECT promovează învăţarea limbilor străine în acord cu practicile europene prin asigurarea continuităţii studiului între niveluri şi a posibilităţii de a studia o serie de discipline din trunchiul comun în limbi de circulaţie internaţională. Ministrul Educaţiei i-a informat pe profesori că, în luna mai a acestui an, Comisia Europeană a fost de acord cu intrarea României în programul de testare a indicatorului de competenţă lingvistică din anul 2010. Testarea se va face pe un eşantion de elevi din toate statele membre şi va evalua abilităţile lingvistice ale acestora. Rezultatele testului vor furniza o serie de informaţii strategice pentru toate statele Uniunii Europene în vederea îmbunătăţirii procesului de învăţare a limbilor străine. Cristian Adomniţei a mai spus că instituţia pe care o conduce acordă o deosebită importanţă acestei examinări, motiv pentru care va colabora îndeaproape cu toate cadrele didactice implicate, în vederea obţinerii unor rezultate cât mai bune care să confirme nivelul înalt de predare şi învăţare a limbilor străine în România. (O.R.)