Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Schimbări majore în învăţământul universitar

Schimbări majore în învăţământul universitar

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Un articol de: Vlad Enea - 30 Septembrie 2011

Anul universitar 2011-2012 aduce cu sine o serie de schimbări atât din punct de vedere al reorganizării instituţiilor de învăţământ superior, cât şi în ceea ce priveşte activitatea studenţilor. Acestora din urmă, mult mai puţini la număr din cauza rezultatelor slabe de la Bacalaureatul din acest an, li s-a întocmit un nou statut în concordanţă cu noua Lege a Educaţiei Naţionale.

Studenţii din întreaga ţară încep luni cursurile anului universitar 2011-2012, an caracterizat ca fiind unul al "schimbărilor majore", după cum s-a exprimat ministrul de resort, Daniel Funeriu. Astfel, după clasificarea universităţilor realizată de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) şi supervizată de Asociaţia Europeană a Universităţilor, instituţiile de învăţământ superior de stat şi private trebuie să se conformeze noilor prevederi ale Legii Educaţiei Naţionale intrată în acest an în vigoare şi să organizeze alegeri pentru structurile de conducere. "Este un an al schimbărilor majore, un an în care universităţile se vor reaşeza pe noua Lege a Educaţiei Naţionale. Şi toate aceste reaşezări vizează un lucru extrem de simplu, resurse şi pârghii manageriale pentru oameni de calitate. Oamenii de calitate ştiu ce să facă şi cu resursele financiare şi cu pârghiile manageriale pe care le au la dispoziţie", a afirmat ministrul Funeriu.

Referitor la reorganizarea universităţilor, Funeriu a mai precizat că toate aceste instituţii trebuie să aibă constituite structuri ce au la bază interesul academic şi cel managerial, în funcţie de eficienţă universităţile primind resurse financiare de la bugetul central.

În acest an universitar se vor "reaşeza" şi doctoratele, în opinia ministrului Educaţiei, doctoratul urmând a deveni "o primă experienţă de cercetare". "Finanţarea doctoratelor este mult mai consistentă, prin acordarea de granturi doctorale. În consecinţă, va fi mult mai atractiv doctoratul pentru tinerii de calitate care vor să desfăşoare cercetare", a mai afirmat acesta.

Studenţilor, mult mai puţini la număr din cauza rezultatelor slabe de la Bacalaureatul din acest an, li s-a întocmit un nou statut în concordanţă cu noua Lege a Educaţiei Naţionale, printre obligaţiile acestora numărându-se respectarea cartei, regulamentelor şi deciziilor Universităţii, ei având totodată drept de vot la alegerea noilor structuri de conducere.

Noul statut al studenţilor mai prevede că aceştia vor evalua obligatoriu prestaţia cadrelor didactice, rezultatul fiind publicat apoi pe site-ul universităţii. De asemenea, în relaţia cu universitatea, studenţii au dreptul la suport de curs gratuit, în format fizic sau electronic, precum şi la toate materialele didactice disponibile tot gratuit.

În primele două săptămâni de la începerea semestrului, studenţii vor fi informaţi în legătură cu programa analitică, structura şi obiectivele cursului, competenţele generate de acesta, precum şi modalităţile de evaluare şi examinare. Orice modificare ulterioară a elementelor menţionate anterior poate fi făcută doar cu acordul studenţilor, se mai arată în statutul studentului.