Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură „Schimbările majore din învăţământ vor avea loc în anul şcolar 2011-2012“

„Schimbările majore din învăţământ vor avea loc în anul şcolar 2011-2012“

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Data: 25 Feb 2010

Trecerea clasei a IX-a la gimnaziu este „o opţiune“ foarte importantă la care Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului reflectă foarte „intens“, pentru că ea poate scădea drastic abandonul şcolar, a spus ministrul Daniel Funeriu. Ministerul Educaţiei are în vedere şi modificări ale programei şcolare: „Cred că schimbările curriculare majore vor avea loc de la începutul anului şcolar 2011-2012“, a spus Daniel Funeriu.

„Opţiunea noastră este să avem învăţământ obligatoriu până la vârsta de 16 ani. Ştiţi bine că cea mai larg deschisă uşă în România spre abandonul şcolar este la sfârşitul clasei a VIII-a, atunci când copiii nu mai au liceu în comuna în care au avut şcoala generală şi, prin urmare, merg în alte localităţi la liceu. În mod fundamental, rezolvă două lucruri: le permite copiilor să termine învăţământul obligatoriu şi, aşa cum ştiţi, există o diferenţă majoră între un copil de 14 ani şi jumătate şi un copil de 15-16 ani. Acel an suplimentar nu este un an oarecare, este un an al maturizării copilului, este un an în care se produc foarte multe fenomene în viaţa copilului. Şi, a aduce şcoala mai aproape de elev, a-l ţine un an într-un cadru şcolar de cât mai înaltă calitate, cred că poate să aibă un efect benefic. În acelaşi timp, trebuie să spunem foarte clar că această măsură de trecere a clasei a IX-a la gimnaziu nu se poate face peste noapte“, a spus demnitarul la RFI, conform Agerpres. Funeriu consideră că o astfel de schimbare nu poate fi făcută „peste noapte“ din cauză că foarte multe şcoli la ţară au doar opt săli de clasă şi atunci organizarea unei clase a IX-a „pune o problemă fizică, reală“, în special din cauza faptului că această trecere implică mişcări importante de personal care nu se pot face foarte repede.

„Ceea ce vreau să spun foarte clar este, în primul rând, că această măsură nu se va lua atât timp cât nu suntem convinşi că o putem aplica temeinic. O opţiune ar fi, de exemplu, ca primii copii care să intre în acest ciclu de clasa a IX-a la gimnaziu să fie cei care încep acum clasa a V-a“, a spus ministrul Educaţiei.

Un nou curriculum, din 2011-2012

În ceea ce priveşte introducerea unui nou curriculum, ministrul a subliniat că acest lucru trebuie să fie foarte bine fundamentat şi de aceea este în studiu la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, un studiu asupra curriculumului, schimbării curriculare şi necesităţilor curriculare. Acest studiu va fi gata la sfârşitul lunii februarie. „Evident, în momentul în care vom gândi un nou curriculum, vom face această nouă gândire cu experţi, vă asigur. Cred că schimbările curriculare majore vor avea loc de la începutul anului şcolar 2011-2012, pentru că este foarte important ca introducerea noului curriculum să se «întâlnească» cu formarea cadrelor didactice. Degeaba am avea un nou curriculum dacă introducerea acestuia nu este coerentizată cu pregătirea cadrelor didactice, cu un sistem de evaluare care să fie coerent cu curriculum, pentru că altfel aveam curriculum paralel doar pentru a trece examenele. Deci, trebuie să avem profesori formaţi în coerenţă cu noul curriculum, mult simplificat, mult «desţelenit», mult mai puţin stufos şi mult mai relevant. Să avem examene şi proceduri de evaluare coerente cu curriculumul, cu formarea profesorilor şi cu noile cicluri de învăţământ“, a spus ministrul.

Reducerea numărului de ore, absolut necesară

În opinia sa, este „absolut necesară“ reducerea numărul de ore. „Mai mult, este absolut necesar să reducem numărul de ore pe care copiii îl petrec rezolvând temele de casă. Prea multă lume confundă seriozitatea învăţării cu teme de casă «kilometrice». Nu ministrul decide ce materii ies şi ce materii intră. Acest lucru trebuie stabilit şi clar fundamentat de o comisie de experţi şi ar fi hazardat din partea mea să mă pronunţ asupra acestui lucru“, a spus Funeriu. Abordând subiectul disponibilizărilor, Daniel Funeriu a explicat că în fiecare an, ca urmare a numărului diferit de elevi de la un an la altul, „în mod natural sistemul se ajustează“. În acest an, a adăugat el, a fost introdusă în mod particular finanţarea „per capita“, care a dus la anumite ajustări şi un număr mai mic de posturi, cu aproximativ 15.000. „În nici un caz nu vor fi 15.000 de profesori care vor părăsi sistemul“, a spus ministrul Educaţiei, conform Agerpres.