Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Sibiul, a cincea destinaţie culturală a Europei

Sibiul, a cincea destinaţie culturală a Europei

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Data: 03 Octombrie 2009

Sibiul, primul oraş din România care a reuşit în 2007 să ajungă capitală culturală europeană, s-a situat anul acesta pe locul 5, în topul celor mai căutate destinaţii culturale europene, după capitale precum Roma, Atena, Paris, Londra, conform studiului Atlas. Sibiul va fi promovat în perioada 9-12 noiembrie, la World Travel Market, un târg de turism internaţional ce va avea loc în Londra.

Potrivit acestui studiu, dacă în 2006 Sibiul era prima dată cotat ca destinaţie culturală europeană, situându-se pe penultimul loc între marile oraşe europene cu potenţial cultural, în 2009. Sibiul se situează pe locul 5, înregistrând o creştere semnificativă ca nivel al imaginii sale. Primăria Municipiului Sibiu a comandat la începutul acestui an un studiu din care să rezulte profilul Sibiului ca destinaţie turistică, profilul turistului în Sibiu şi o serie de indicatori care să cuantifice, cu aproximaţie, rezultatele obţinute până acum de oraşul nostru în acest domeniu. Studiul este realizat de European Association for Leisure Time and Tourism Studies ATLAS. În perioada august-septembrie 2009, au fost completate 600 de chestionare, iar, în total, în perioada 2001-2009, numărul chestionarelor completate a fost de 3.600, acestea fiind aplicate persoanelor aflate la diferite evenimente culturale, turiştilor, vizitatorilor din muzee, etc.

Şi în ceea ce priveşte cheltuiala medie totală a vizitatorului în Sibiu, s-a parcurs o traiectorie crescătoare. Dacă în 2004 vizitatorul cheltuia în medie sub 200 de euro pe şedere, în 2007 suma cheltuită a fost de peste 350 de euro, iar în 2009 a trecut de 400 de euro. Situaţia în ceea ce priveşte încasările din taxa hotelieră este una foarte bună.

Sibiul, promovat la Londra

Sibiul va fi promovat, în perioada 9-12 noiembrie, la World Travel Market, un târg de turism internaţional ce va avea loc în Londra, Marea Britanie, a anunţat primarul Klaus Iohannis. „Prezenţa Sibiului la aceste târguri de profil este extrem de importantă pentru continuitatea şi consecvenţa strategiei de promovare unitară a oraşului. Reprezentanţii Primăriei stabilesc astfel contacte cu principalii actori în acest domeniu şi intermediază în acelaşi timp relaţia dintre aceştia şi operatorii turistici din Sibiu“, a spus primarul Klaus Iohannis.

În urma colaborării între Biroul de Promovare şi Dezvoltare în Turism din cadrul Primăriei Municipiului Sibiu şi Biroul de Promovare a României în Londra, Sibiul a primit vizita unei echipe de jurnalişti de la postul de televiziune Channel 4 (Londra) între 12-16 august. Documentarul, din seria „Above and Beyond“, va fi difuzat pe 10 octombrie. În septembrie, jurnalistul Adrian Bridge, reporter de călătorie pentru jurnalul Daily Telegraph, din Marea Britanie, a fost prezent în Sibiu pentru realizarea unui documentar „România după 20 de ani de la Revoluţie“. Echipa Top Gear a realizat săptămâna trecută o serie de filmări pe Transfăgărăşan. Episodul va fi difuzat în 14 noiembrie pe postul TV BBC. Emisiunea se bucură de audienţă în peste 100 de ţări.