Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Sindicaliştii din educaţie nu vor trece notele în catalog

Sindicaliştii din educaţie nu vor trece notele în catalog

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Data: 22 Martie 2010

Cadrele didactice, membre ale celor trei sindicate din învăţământ (Federaţia Spiru Haret, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, Federaţia Educaţiei Naţionale), au anunţat că nu vor mai trece, începând de ieri, note şi nici calificative în cataloage, în semn de protest faţă de legea salarizării, potrivit recomandărilor liderilor sindicali. ISMB a anunţat că aceste măsuri sunt contrare regulamentului şcolar şi altor prevederi şcolare. Federaţia părinţilor a "atras atenţia în mod serios asupra faptului că, de fiecare dată, în conflictele dintre sindicate şi Guvern, adevăraţii perdanţi sunt copii, copiii noştri".

Această recomandare a fost făcută pentru sindicaliştii din toată ţara, inclusiv Bucureşti, a spus duminică secretarul general al Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ Liviu Pop, conform Agerpres.

Sindicaliştii au decis, la sfârşitul săptămânii trecute, că activităţile de instruire şi predare în şcoli vor înceta în data de 22 aprilie, această zi fiind una de protest naţional, iar pe 25 martie să nu se vor mai defăşura activităţi didactice de predare, întrucât în toate unităţile şcolare din ţară se va dezbate proiectul legii educaţiei naţionale. Sindicaliştii au mai hotărât organizarea unui miting în Bucureşti în Piaţa Victoriei şi un pichet în faţa Ministerului Muncii pe 25 martie.

Pe 14 aprilie, se vor întâlni birourile executive ale confederaţilor sindicale, care vor analiza propunerile ce vor veni în urma dezbaterilor pe marginea proiectului de lege privind educaţia naţională, propuneri ce vor fi trimise grupurilor parlamentare şi Parlamentului, odată cu intrarea proiectului de act normativ în dezbaterea celor două Camere. În cazul în care, în urma acţiunilor salariaţilor din învăţământ, problemele nu vor fi luate în discuţie şi nu se vor găsi soluţii pertinente, nu se va mai încheia situaţia şcolară şi se vor creea premisele declanşării grevei generale în prima decadă a lunii iunie, au susţinut liderii celor trei sindicate din învăţământ.

O parte dintre şcoli au trecut notele

Notele şi calificativele s-au trecut luni în catalog la liceele "Spiru Haret" şi "Marin Preda", precum şi la Şcoala Centrală, susţin directorii celor trei unităţi şcolare. Directoarea adjunctă a Liceului "Spiru Haret", Petronia Dumitrescu, a spus că notele s-au trecut în cataloage pe toată durata zilei de ieri, subliniind că unitatea şcolară nu a primit nici un mesaj din partea sindicatelor pentru a proceda în mod contrar. La rândul său, Maria Lef, directoarea adjunctă a Şcolii Centrale din Bucureşti, a spus că nici în această unitate de învăţământ nu s-a luat încă o hotărâre. "Profesorii trec notele şi calificativele în cataloage", a spus directoarea Liceului "Marin Preda", Veronica Iliescu. Dascălii care predau în cele trei unităţi şcolare sunt arondaţi la Federaţia "Spiru Haret", dar şi la FSLI.

ISMB: "Se încalcă regulamentul şcolar"

Decizia de a nu trece note şi calificative în cataloage a liderilor celor trei sindicate din educaţie încalcă regulamentul şcolar şi alte prevederi legale, dacă nu a fost făcută în urma unui referendum, a spus ieri inspectorul general al Capitalei, Cristian Alexandrescu, conform Agerpres.

"E o formă de protest şi, ca orice formă de protest, ea poate fi pusă în aplicare nu printr-o decizie a liderilor, ci în funcţie de fiecare cadru didactic, membru de sindicat, în urma unui referendum", a spus inspectorul general al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB). El a spus că, în cazul în care e vorba despre o recomandare a liderilor de sindicate fără consultare, se încalcă regulamentul şcolar şi alte prevederi legale. Cristian Alexandrescu a spus că ISMB nu a primit nici o înştiinţare care să se refere la forma de protest recomandată.

Preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, Aurel Cornea, a spus ieri că liderii celor trei federaţii sindicale au făcut doar o recomandare membrilor de sindicat de a nu trece notele sau calificativele în catalog. "Am făcut doar o recomandare. Nu a fost făcut referendum în rândul cadrelor didactice membre ale FSLI. Referendum se face doar în cazul grevelor", a spus preşedintele FSLI. La rândul său, sindicalistul Marius Nistor a afirmat că o situaţie privind şcolile în care nu se pun note în cataloage poate fi făcută publică abia în cursul zilei de astăzi.

Părinţii: "Este încălcat dreptul fundamental al copilului la educaţie"

Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi - Învăţământ Preuniversitar (FNAP - ÎP) a făcut ieri un apel către Guvern şi cadrele didactice pentru a găsi calea "către un dialog constructiv în vederea rezolvării tuturor problemelor", conform Agerpres.

"Atragem atenţia în mod serios asupra faptului că, de fiecare dată, în conflictele dintre sindicate şi Guvern adevăraţii perdanţi sunt copii, copiii noştri, ai contribuabililor şi ai electoratului din această ţară. Considerăm că prin continuarea acestor stări conflictuale, în care nu este lăsat loc dialogului, folosind poziţii de forţă, este încălcat dreptul fundamental al copilului la educaţie, care presupune şi evaluarea cunoştinţelor/ competenţelor acestora. În prezent, elevul român, copilul nostru, beneficiar direct al unui sistem de educaţie bolnav, nereformat, este victima unor programe şi curricule aberante, rupte de realitate", arată FNAP-ÎP. Potrivit părinţilor, copiii nu trebuie folosiţi ca "masă de manevră sau carne de tun în conflictele dintre MECTS, Guvern şi sindicate".