Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Sistemul de educaţie este inechitabil cu elevii din mediul rural

Sistemul de educaţie este inechitabil cu elevii din mediul rural

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Data: 21 Feb, 2010

Educaţia ar trebui să stea la baza unei societăţi sănătoase, iar pentru acest lucru trebuie favorizată educaţia timpurie, împiedicat abandonul şcolar şi stimulată performanţa, a spus ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, la conferinţa de lansare a „Anului european de combatere a sărăciei şi excluziunii sociale“, care a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute. „Nu exclud faptul că acei copii care intră acum în clasa a V-a să fie primii care vor avea gimnaziul până în clasa a IX-a“, a spus ministrul Educaţiei, referindu-se la noul proiect al Legii Educaţiei.

Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a anunţat că noua Lege a Educaţiei ar putea prevede trecerea clasei pregătitoare de la grădiniţă la învăţământul obligatoriu, precum şi includerea clasei a IX-a la gimnaziu. „Toate teoriile educaţionale arată că, dacă investeşti mai devreme în educaţia unui copil, rezultatele sunt mai mari şi lipsurile educaţionale mai mici. De aceea, avem în vedere trecerea clasei pregătitoare la învăţământul obligatoriu şi încurajarea educaţiei timpurii. Avem populaţii vulnerabile cu părinţi plecaţi în străinătate, copii în situaţie de sărăcie. Cu cât aducem mai devreme aceşti copii la o şcoală de performanţă, cu atât vom scădea riscul educaţional şi social asociat cu aceşti copii“, a spus ministrul Educaţiei.

El a adăugat că o altă măsură vizând ciclurile de învăţământ se referă la trecerea clasei a IX-a de la liceu la gimnaziu, în scopul reducerii abandonului şcolar. „Cea mai larg deschisă uşă înspre abandonul şcolar este trecerea de la clasa a VIII-a de gimnaziu la clasa a IX-a de liceu“, a spus Daniel Funeriu, care a apreciat că abandonul şcolar este o sursă a inechităţii sociale, conform Agerpres.

„Nu exclud faptul că acei copii care intră acum în clasa a V-a să fie primii care vor avea gimnaziul până în clasa a IX-a. Este o idee în dezbatere şi sunt convins că, pe parcursul discuţiilor publice care vor avea loc în jurul noii Legi a Educaţiei, vom ajunge la un consens. Trebuie să ne grăbim, dar să nu ne pripim“, a spus Daniel Funeriu, conform Agerpres.

Rezerva de dezvoltare a României este în mediul rural

Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a spus că trebuie stimulată performanţa atât în mediul urban, cât şi în mediul rural, atrăgând atenţia că un procent extrem de mic dintre olimpici este reprezentat de copii din mediul rural, ceea ce înseamnă inechitate. El a apreciat că cea mai mare rezervă de dezvoltare a României este în mediul rural, „nu în Primăverii“, şi că mai este o rezervă în afara graniţelor ţării, conform Mediafax. Ministrul Educaţiei consideră că excelenţa şi selecţia pentru performanţă poate să înceapă la nivelul masteratului şi al doctoratului. „Noi suntem obişnuiţi ca universităţile să formeze elita. Ideea unei universităţi moderne e ca învăţământul superior să fie masificat. Problema în România nu este că avem prea mulţi studenţi, ci că nu formăm calitate“, a mai spus Funeriu.