Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Sondaj despre educaţia adulţilor în instituţii culturale

Sondaj despre educaţia adulţilor în instituţii culturale

Un articol de: Oana Rusu - 13 Aprilie 2009

Centrul de Pregătire Profesională în Cultură (CPPC) a anunţat publicarea primei părţi a raportului de cercetare „Educaţia adulţilor în instituţii de cultură în Bulgaria, Italia, Lituania, România şi Turcia“, realizat ca parte a proiectului european CONNECTION, conform Agerpres. Cercetarea a avut drept scop să ofere o imagine de ansamblu asupra practicilor organizaţiilor culturale în domeniul educaţiei adulţilor şi să susţină dezvoltarea a două curricule de formare - una destinată conducătorilor de instituţii de cultură, iar cealaltă profesioniştilor implicaţi în activităţi de educaţie a adulţilor - şi a două materiale complementare ce vor putea fi folosite pentru dezvoltarea profesională a celor două grupuri.

Potrivit raportului, programele educaţionale sunt percepute ca o posibilă cale de diversificare a organizaţiilor culturale publice. Mai mult de 50% dintre cei care au răspuns la chestionar folosesc modalităţi multiple pentru propria dezvoltare profesională, dar participarea la sesiunile de formare profesională rămâne cea mai frecventă. Cel mai adesea programele iau forma meselor rotunde, conferinţelor, seminariilor şi serviciilor informative (în peste 50% dintre cazuri), metodele de tipul demonstraţiei educaţionale, jocurilor educative, jocului de rol şi teatrului, cursurilor acreditate şi activităţilor de voluntariat sunt în mai mică măsură utilizate (între 30% şi 50%), iar activităţile pe internet sunt neutilizate în mare măsură (în mai puţin de 10% dintre cazuri).

Datele prezentate mai sus au fost extrase dintr-un număr de 426 de chestionare, dintre care 211 au fost completate de profesionişti în domeniul culturii şi 215 - de manageri culturali din cinci ţări.