Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Studenţii nu sunt implicaţi în deciziile sistemului de educaţie
Controlul calităţii în educaţie lipseşte, studenţii nu sunt implicaţi în deciziile sistemului şi nu sunt parteneri în structurile de reprezentare, învăţământul nu este centrat pe student, acestea sunt câteva dintre concluziile care au reieşit în urma unei dezbateri privind învăţământul superior, organizată ieri de Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR). Preşedintele Uniunii Studenţilor din Europa (ESU), Ligia Deca, a declarat, în timpul dezbaterii, că nu există un control al calităţii în educaţie. „Cred că în educaţie nu avem controlul calităţii. Dacă nu avem nici cultura calităţii, este greu de crezut că vom avea o educaţie de calitate“, a spus Ligia Deca.
Vicepreşedintele ANOSR, Traian Brumă, a acuzat faptul că în România învăţământul superior nu este centrat pe student. „În învăţământul centrat pe student este ceea ce înseamnă alegerea în funcţie de interesul fiecăruia“, a afirmat Traian Brumă, care a dat ca exemplu marile universităţi ale lumii, unde studenţii nu îşi aleg de la început specializările, ci pe parcursul ciclului universitar. Prezent la dezbatere, secretarul ştiinţific al Universităţii Maritime din Constanţa, prof. Violeta Ciucur, a afirmat că studenţii trebuie să participe la cursuri „pregătiţi anterior“. Ea a spus că universitatea la care predă doreşte organizarea mai multor sesiuni de examene. „Cu cât materia este mai mică cantitativ, putem fi siguri că vom reuşi ca studenţii să reţină mai bine“, a spus Violeta Ciucur.