Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Studenţii români, încurajaţi să studieze în străinătate şi să revină în ţară
Ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Daniel Funeriu, a anunţat că în curând diplomele obţinute de români la universităţile de prestigiu din lume vor fi recunoscute în ţară, aşa cum prevede proiectul Legii educaţiei.
Recent, Daniel Funeriu a semnat un ordin de ministru prin care se recunosc titlurile universitare obţinute în universitaţi acreditate în ţări ale UE. Ministrul Educaţiei susţine încurajarea tinerilor români pentru a studia în străinătate, dar este de părere că e important ca aceştia să revină în ţară, aşa cum a precizat în cadrul unui eveniment de prezentare a unor unităţi de formare din Austria, derulat sub genericul „Viena/Austria - Centru al educaţiei şi al ştiinţei“. Potrivit ministrului Educaţiei, cea mai mare piaţă mondială este, în prezent, cea a cunoaşterii, iar România trebuie să devină mult mai activă pe aceasta, conform Agerpres. Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) a atras atenţia, cu prilejul unui forum care a avut loc recent la Bucureşti, asupra lipsei mobilităţilor interne. ANOSR propune modificarea legislaţiei, încheierea de acorduri bilaterale şi introducerea unui sistem de granturi portabile. Studenţii susţin că principalele probleme în ceea ce priveşte mobilitatea externă constau în existenţa unui număr foarte mic de acorduri bilaterale şi multilaterale între universităţi româneşti şi străine, lipsa unei legislaţii coerente care să faciliteze mobilitatea, numărul foarte mic de locuri disponibile pentru mobilităţi, interesul sporit al beneficiarilor către latura socială şi culturală a programului în detrimentul celei academice, informarea redusă a posibililor beneficiari de programe de mobilitate cu privire la posibilitatea de a le accesa, dar şi situaţiile în care procedurile de acces sunt aplicate diferit.