Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
Subiectele de la bacalaureat ar putea să nu mai apară pe internet
Ministrul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, Cristian Adomniţei, a spus, în cadrul unei dezbateri, că este posibil să nu mai fie publicate pe site-ul ministerului subiectele de la bacalaureat, dar vrea ca acest lucru să se facă cu acordul tuturor părţilor implicate în acest examen
„Personal, nu-mi place că subiectele au fost postate pe site. Mă gândesc să nu mai fie publice, dar singurul lucru pentru care am reţineri sunt acuzele pe care le-ar primi ministerul. Ideea publicării subiectelor pe internet a fost o găselniţă de moment a ministerului, după scandalul care a avut loc acum doi ani privind vânzarea subiectelor de Bacalaureat“, a spus el, conform Agerpres. Adomniţei a subliniat că la Bacalaureatul din acest an nu au fost introduse „lucruri noi“, tocmai pentru a nu mai da „apă la moară criticilor“. În opinia lui, propunerea preşedintelui Consiliului Naţional al Rectorilor, Ecaterina Andronescu, de a muta susţinerea examenului de Bacalaureat la universităţi este una „fantezistă“ pentru un fost ministru al Educaţiei şi ar reprezenta o „palmă“ pentru profesorii din învăţământul preuniversitar. Totodată, ministrul consideră că frauda la Bacalaureat ar continua şi dacă examenul ar fi susţinut în universităţi. Referindu-se la fraudele care au avut loc la prima sesiune a Bacalaureatului, Adomniţei a spus că fondurile alocate pentru plata profesorilor au fost triplate faţă de anul trecut şi că, dacă ar fi după el, le-ar face mult mai mari pentru a feri cadrele didactice de corupţie. Ministrul a spus că 2008 este primul an în care s-au făcut arestări în urma sesizării DNA-ului şi DIICOT-ului, după descoperirea mai multor fraude care au avut loc la Bacalaureat. Demnitarul consideră că examenul nu poate fi modificat fără o restructurare a curriculei. „Cei de la Centrul Naţional pentru Curriculă şi Evaluare în Învăţământul Universitar lucrează la schimbarea curriculei pentru liceu, iar cel mai devreme în doi ani, Bacalaureatul va suporta schimbări“, a explicat ministrul. Referindu-se la o mai bună securizare a subiectelor pentru Bacalaureat, Adomniţei a arătat că ministerul pe care îl conduce ar putea să ceară Serviciului Român de Informaţii să protejeze subiectele, evitând astfel încercările de spargere a server-ului ministerului. De asemenea, introducerea Bacalaureatului Internaţional nu ar rezolva problema fraudelor. În ce priveşte susţinerea Bacalaureatului pe trei nivele, el consideră că liceele nu ar avea absolvenţi care să susţină acest tip de bacalaureat. Totodată, Adomniţei consideră „anormale“ propunerile de eliminare a Bacalaureatului. În cadrul dezbaterii de joi, mai mulţi profesori universitari şi reprezentanţi ai mai multor ONG-uri au susţinut nepublicarea pe viitor a subiectelor de la examenul de Bacalaureat. Potrivit decanului Facultăţii de Litere a Universităţii Bucureşti, prof. univ. Liviu Papadima, publicarea subiectelor duce la o „memorare mecanică şi fraudă“. La rândul său, şefa de catedră de Limbă şi Literatură Română, Rodica Zahiu, consideră că examenul de Bacalaureat în formă actuală, cu publicarea dinainte a subiectelor pe site-ul ministerului, „testează capacitatea de memorare şi nu competenţele absolventului de liceu“. „E îngrozitor să ne gândim că există oameni care ar fi în stare să înveţe 100 de comentarii, dar nu ar fi în stare să comenteze un text la prima vedere. În şcoală se tocesc rezolvările subiectelor şi nu se mai face carte“, a spus profesoara citată. Acelaşi lucru a fost susţinut şi de decanul Facultăţii de Matematică, Victor Ţigoiu, potrivit căruia publicarea subiectelor scoate în evidenţă capacitatea de memorare şi nu de cunoaştere.