Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Subiectele de la bacalaureat ar putea să nu mai apară pe internet

Subiectele de la bacalaureat ar putea să nu mai apară pe internet

Data: 02 August 2008

Ministrul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, Cristian Adomniţei, a spus, în cadrul unei dezbateri, că este posibil să nu mai fie publicate pe site-ul ministerului subiectele de la bacalaureat, dar vrea ca acest lucru să se facă cu acordul tuturor părţilor implicate în acest examen

„Personal, nu-mi place că subiectele au fost postate pe site. Mă gândesc să nu mai fie publice, dar singurul lucru pentru care am reţineri sunt acuzele pe care le-ar primi ministerul. Ideea publicării subiectelor pe internet a fost o găselniţă de moment a ministerului, după scandalul care a avut loc acum doi ani privind vânzarea subiectelor de Bacalaureat“, a spus el, conform Agerpres. Adomniţei a subliniat că la Bacalaureatul din acest an nu au fost introduse „lucruri noi“, tocmai pentru a nu mai da „apă la moară criticilor“. În opinia lui, propunerea preşedintelui Consiliului Naţional al Rectorilor, Ecaterina Andronescu, de a muta susţinerea examenului de Bacalaureat la universităţi este una „fantezistă“ pentru un fost ministru al Educaţiei şi ar reprezenta o „palmă“ pentru profesorii din învăţământul preuniversitar.

Totodată, ministrul consideră că frauda la Bacalaureat ar continua şi dacă examenul ar fi susţinut în universităţi. Referindu-se la fraudele care au avut loc la prima sesiune a Bacalaureatului, Adomniţei a spus că fondurile alocate pentru plata profesorilor au fost triplate faţă de anul trecut şi că, dacă ar fi după el, le-ar face mult mai mari pentru a feri cadrele didactice de corupţie. Ministrul a spus că 2008 este primul an în care s-au făcut arestări în urma sesizării DNA-ului şi DIICOT-ului, după descoperirea mai multor fraude care au avut loc la Bacalaureat. Demnitarul consideră că examenul nu poate fi modificat fără o restructurare a curriculei. „Cei de la Centrul Naţional pentru Curriculă şi Evaluare în Învăţământul Universitar lucrează la schimbarea curriculei pentru liceu, iar cel mai devreme în doi ani, Bacalaureatul va suporta schimbări“, a explicat ministrul. Referindu-se la o mai bună securizare a subiectelor pentru Bacalaureat, Adomniţei a arătat că ministerul pe care îl conduce ar putea să ceară Serviciului Român de Informaţii să protejeze subiectele, evitând astfel încercările de spargere a server-ului ministerului. De asemenea, introducerea Bacalaureatului Internaţional nu ar rezolva problema fraudelor. În ce priveşte susţinerea Bacalaureatului pe trei nivele, el consideră că liceele nu ar avea absolvenţi care să susţină acest tip de bacalaureat. Totodată, Adomniţei consideră „anormale“ propunerile de eliminare a Bacalaureatului. În cadrul dezbaterii de joi, mai mulţi profesori universitari şi reprezentanţi ai mai multor ONG-uri au susţinut nepublicarea pe viitor a subiectelor de la examenul de Bacalaureat. Potrivit decanului Facultăţii de Litere a Universităţii Bucureşti, prof. univ. Liviu Papadima, publicarea subiectelor duce la o „memorare mecanică şi fraudă“. La rândul său, şefa de catedră de Limbă şi Literatură Română, Rodica Zahiu, consideră că examenul de Bacalaureat în formă actuală, cu publicarea dinainte a subiectelor pe site-ul ministerului, „testează capacitatea de memorare şi nu competenţele absolventului de liceu“. „E îngrozitor să ne gândim că există oameni care ar fi în stare să înveţe 100 de comentarii, dar nu ar fi în stare să comenteze un text la prima vedere. În şcoală se tocesc rezolvările subiectelor şi nu se mai face carte“, a spus profesoara citată. Acelaşi lucru a fost susţinut şi de decanul Facultăţii de Matematică, Victor Ţigoiu, potrivit căruia publicarea subiectelor scoate în evidenţă capacitatea de memorare şi nu de cunoaştere.