Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
„Suflet în culori”, concert caritabil pentru copiii cu autism
Cea de-a treia ediţie a evenimentului „Suflet în culori”, un concert caritabil în beneficiul copiilor cu autism, se va desfăşura pe 2 aprilie, de Ziua Internaţională a Conştientizării Autismului, pe scena Ateneului Român din Bucureşti. Pe scenă vor urca soprana Leontina Văduva, rapsodul popular Grigore Leşe, organistul Nicolae Licareţ şi pianista franceză Laure Cambau, potrivit unui comunicat al organizatorilor, Asociaţia pentru Muzică, Artă şi Cultură şi Asociaţia Help Autism, care mai informează că biletele sunt disponibile pe www.bilete.ro, în oficiile Poştei Române, în magazinele Inmedio şi în magazinele Germanos. Ca în fiecare an, fondurile colectate vor fi direcţionate către programele de terapie pentru copiii cu autism derulate de Asociaţia Help Autism. În România, potrivit Asociaţiei Help Autism, sunt aproximativ 30.000 de persoane care suferă de Tulburări din Spectrul Autismului. În lume, 1 din 68 de copii suferă de această tulburare. Autismul nu se poate vindeca, dar cu intervenţie timpurie intensivă, până la 47% dintre copiii cu autism pot trăi o viaţă independentă. Fără terapie, simptomele şi comportamentele disfuncţionale se agravează în timp, precizează sursa citată.