Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură „Toţi la grădiniţă, toţi în clasa I“

„Toţi la grădiniţă, toţi în clasa I“

Data: 13 Ianuarie 2009

Proiectul „Toţi la grădiniţă, toţi în clasa I“, în valoare de cinci milioane de euro, are drept scop creşterea accesului la educaţie şi a nivelului educaţional al copiilor din comunităţi defavorizate, cu precădere romi. Acesta a fost iniţiat de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, prin Direcţia Generală Învăţământ în Limbile Minorităţilor şi Relaţia cu Parlamentul, în parteneriat cu Fundaţia Ruhama din Oradea. Programul este implementat în perioada noiembrie 2008-decembrie 2009, cu finanţare de la Uniunea Europeană.

Obiectivul general al proiectului este prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii în rândul copiilor cu vârste între 5-8 ani, din 420 de comunităţi dezavantajate, în câte zece locaţii din fiecare judeţ. Potrivit coordonatorului de proiect, Gheorghe Sarău, în program vor fi incluşi 8.000 de copii din comunităţi defavorizate, care vor participa la programe de educaţie de tipul „Grădiniţa estivală“, care va fi organizată pe timp de trei săptămâni în vară, sau la „Şcoala după şcoală“, adică activităţile organizate de învăţătoare după terminarea cursurilor, conform Mediafax. Copiii vor primi mâncare, materiale didactice, îmbrăcăminte şi încălţăminte corespunzătoare anotimpurilor la „Şcoala de vară“, dacă aceştia vor continua să meargă la şcoală. Potrivit lui Gheorghe Sarău, în fiecare judeţ va fi câte un reprezent al comunităţii rome care va îndeplini sarcinile unui mediator şcolar, urmărind evoluţia copiilor romi. Aceştia trebuie să identifice copiii care au mai fost la şcoală, dar care au abandonat-o sau care se încadrează în grupul ţintă. Acesta a precizat că 80% dintre copiii care urmează şcoala de vară vor intra apoi în clasa I. Scopul proiectului este de a creşte cu 10% procentul de copii cu vârstă de şcolarizare, înscrişi în clasa întâi, proveniţi din cele 420 de comunităţi dezavantajate şi reducerea cu 75% a ratei de abandon şcolar în clasa I din aceste comunităţi.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt creşterea accesului la educaţie preşcolară şi şcolară pentru 22.400 de copii din comunităţi defavorizate şi 15.000 de părinţi, în special romi, prin participarea la programe de educaţie, analiza consecinţelor implementării de forme flexibile de educaţie pentru copiii din grupul-ţintă şi părinţii acestora, prin realizarea unui studiu sistematic al rezultatelor obţinute. Vor mai participa la proiect 2.100 de persoane, personal de specialitate format şi implicat în implementarea programelor alternative şi 420 de reprezentanţi ai comunităţilor defavorizate, promotori comunitari, instruiţi şi activaţi pentru procesul de dezvoltare comunitară. Se pregătesc un kit educaţional de pregătire preşcolară „De aici... în clasa I“, conţinând caietul-manual pentru 23 de zile de pregătire preşcolară şi materialele didactice aferente şi ghidul educatorului „Grădiniţei Estivale“, un studiu sociologic asupra rezultatelor obţinute prin implementarea de programe flexibile de educaţie pentru copiii şi părinţii acestora, util şi pentru fundamentarea unor noi politici educaţionale în domeniu, două propuneri legislative pentru implementarea politicilor educaţionale fundamentate.