Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură UNESCO: O treime din copiii neşcolarizaţi trăiesc în zone de război

UNESCO: O treime din copiii neşcolarizaţi trăiesc în zone de război

Data: 14 Aprilie 2015

Accesul la şcolarizare continuă să fie o utopie în mare parte a lumii, a informat Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură (UNESCO), o treime dintre copiii neşcolarizaţi trăiesc în zone de război potrivit unui raport citat de Agerpres referitor la rezultatele programului „Educaţie pentru toţi” lansat în urmă cu 15 ani, la Dakar, de 164 de state. Conform documentului, doar o treime din ţări au atins până în 2015 obiectivele programului, rezultate bune înregistrându-se în Europa, dar şi în Kârghâstan, Mongolia şi Cuba, la polul opus situându-se mai multe state din Africa subsahariană, Pakistanul şi Yemenul. Pentru atingerea obiectivelor propuse este nevoie de cel puţin 22 de miliarde de dolari până în 2030, mai ales pentru a asigura o educaţie elementară pentru copiii săraci, în special pentru fete, motiv pentru care este nevoie de „sensibilizarea donatorilor”. În afară de fonduri, UNESCO a mai atras atenţia asupra unui necesar de încă patru milioane de profesori pentru a asigura efectuarea de studii elementare de către toţii copiii, în condiţiile în care 30 % dintre statele analizate au un deficit de cadre didactice. (Oana Nistor)