Bucuria copiilor în preajma marilor sărbători ortodoxe o văd cel mai bine profesorii de religie, care sunt de multe ori uimiți de creativitatea celor mici și, în același timp, pot să constate puritatea lor sufletească și emoția lor nealterată. Toate acestea transpar din desenele elevilor, din poezioarele lor sau din compunerile lor cu privire la viețile sfinților, la tradițiile religioase și cele populare de Crăciun și Anul Nou. În așteptarea Pruncului Sfânt care se naște în peștera din Betleem, elevii de la școlile gimnaziale „Geo Bogza” și nr. 7 din sectorul 1 al Capitalei, coordonați de profesorul lor de religie, Ionuț Tarău, și-au propus să ne bucure și pe noi cu ceea ce au desenat și au compus în preajma sărbătorii Sfântului Ierarh Nicolae, a Nașterii Domnului și a Sfântului Vasile cel Mare.
World Vision România: Elevii nu sunt implicaţi în deciziile luate în şcoală
Un raport de cercetare cu privire la calitatea educaţiei în mediul rural, denumit „Dialog pentru calitatea educaţiei. Şcoala văzută prin ochii elevilor şi părinţilor“, realizat de World Vision România în perioada martie - august, a testat percepţia beneficiarilor direcţi şi indirecţi ai sistemului public de educaţie, copii şi părinţi, cu privire la calitatea educaţiei în şcoala românească, în special în zona rurală. Astfel se constată că, deşi sunt principalii beneficiari ai educaţiei, elevii sunt prea puţin consultaţi în ceea ce priveşte luarea deciziilor sau găsirea soluţiilor privind creşterea performanţelor. „Calitatea educaţiei înseamnă nu numai îndeplinirea unui standard, ci şi îndeplinirea aşteptărilor beneficiarilor de educaţie. Ca urmare, elevii şi părinţii lor trebuie încurajaţi să-şi exprime nevoile, interesele şi aşteptările, iar vocea lor trebuie ascultată şi luată în considerare la elaborarea şi implementarea politicilor publice în domeniul educaţiei“, consideră profesorul Şerban Iosifescu, preşedintele Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, unul dintre cei doi autori ai studiului.
Spre exemplificare, patru din cinci elevi susţin că mai mult de jumătate din timpul unei ore de curs ascultă explicaţiile profesorilor, iar atunci când se stabilesc disciplinele opţionale, jumătate dintre elevi declară că nu sunt consultaţi. De asemenea, elevii susţin că se simt discriminaţi mai ales din cauza etichetării care apare în lipsa performanţelor şcolare, în cazul unor comportamente reprobabile etc.
Deşi climatul şcolar este, în general, perceput ca pozitiv, şcoala e orientată către rezolvarea problemelor (aspecte negative sau probleme individuale ale elevilor şi ale familiei) şi mai puţin pe îmbunătăţirea rezultatelor, creştere şi dezvoltare. (Oana Nistor)