Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură World Vision România: Elevii nu sunt implicaţi în deciziile luate în şcoală

World Vision România: Elevii nu sunt implicaţi în deciziile luate în şcoală

Data: 02 Decembrie 2014

Un raport de cercetare cu privire la calitatea educaţiei în mediul rural, denumit „Dialog pentru calitatea educaţiei. Şcoala văzută prin ochii elevilor şi părinţilor“, realizat de World Vision România în perioada martie - august, a testat percepţia beneficiarilor direcţi şi indirecţi ai sistemului public de educaţie, copii şi părinţi, cu privire la calitatea educaţiei în şcoala românească, în special în zona rurală. Astfel se constată că, deşi sunt principalii beneficiari ai educaţiei, elevii sunt prea puţin consultaţi în ceea ce priveşte luarea deciziilor sau găsirea soluţiilor privind creşterea performanţelor. „Calitatea educaţiei înseamnă nu numai îndeplinirea unui standard, ci şi îndeplinirea aşteptărilor beneficiarilor de educaţie. Ca urmare, elevii şi părinţii lor trebuie încurajaţi să-şi exprime nevoile, interesele şi aşteptările, iar vocea lor trebuie ascultată şi luată în considerare la elaborarea şi implementarea politicilor publice în domeniul educaţiei“, consideră profesorul Şerban Iosifescu, preşedintele Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, unul dintre cei doi autori ai studiului.

Spre exemplificare, patru din cinci elevi susţin că mai mult de jumătate din timpul unei ore de curs ascultă explicaţiile profesorilor, iar atunci când se stabilesc disciplinele opţionale, jumătate dintre elevi declară că nu sunt consultaţi. De asemenea, elevii susţin că se simt discriminaţi mai ales din cauza etichetării care apare în lipsa performanţelor şcolare, în cazul unor comportamente reprobabile etc.

Deşi climatul şcolar este, în general, perceput ca pozitiv, şcoala e orientată către rezolvarea problemelor (aspecte negative sau probleme individuale ale elevilor şi ale familiei) şi mai puţin pe îmbunătăţirea rezultatelor, creştere şi dezvoltare. (Oana Nistor)