Un sultan luminat și reformist, Abdul-Medjid, a reușit să pună la loc în 1852 steaua de argint furată din Biserica Nașterii Domnului din Betleem, pe care scria așa: „Hic de Virgine Maria Jesus Christus natus es
Chipul mamei nu se uită niciodată
Dintre toate chipurile pe care le vedem în copilărie, cel mai mult se întipărește în mintea și în sufletul nostru chipul mamei noastre. Parafrazând cartea Genezei, care vorbește despre crearea omului, putem spune că mamele noastre sunt făcute după chipul și asemănarea Maicii Domnului, mama lui Iisus. Ea este modelul mamei, sau mai bine spus, este Mama prin excelență. Prin prezenţa Mariei cerul se umanizează, se sensibilizează; el nu mai este distant, înspăimântător şi depărtat de noi, căci în cer este o Maică ce stă lângă tronul Dumnezeirii, având, pe de o parte, autoritate de Maică asupra Fiului Său atunci când se roagă pentru noi, iar pe de altă parte, duioşie de Maică pentru greutăţile şi amărăciunile noastre. Gândindu-ne la dragostea mamelor noastre, ne ducem cu mintea și la ocrotirea cu care Maica Domnului ne acoperă zi de zi.
Michelangelo Buonarotti, cel mai important artist renascentist italian alături de Leonardo da Vinci, nu a semnat niciuna dintre picturile sau statuile pe care le-a realizat, cu excepția uneia. E vorba de Pietà. Această faimoasă operă de artă, definitivată în anul 1500, o întruchipează pe Fecioara Maria ținând în brațe Trupul Mântuitorului Hristos după coborârea de pe Cruce.
Sculptorul renascentist nu ar fi semnat nici această lucrare dacă lipsa semnăturii sale nu ar fi reprezentat o impietate la memoria mamei sale. De ce? Lumea atribuia lucrarea unui alt artist italian, Cristoforo Solari. Chipul Fecioarei din opera Pieta este reproducerea chipului mamei lui Michelangelo, care murise când băiatul ei avea numai cinci ani. Pentru aceea, într-un pliu al mantiei Sfintei Fecioare, Buonarotti a pus numele său.