Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Opinii Repere și idei Învierea Domnului, bucuria întoarcerii în Rai

Învierea Domnului, bucuria întoarcerii în Rai

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Repere și idei
Un articol de: Pr. Ciprian Florin Apetrei - 11 Mai 2022

Prin Învierea Domnului neamul omenesc a primit bucuria Raiului pierdut prin păcatul lui Adam. Hristos înviind din morţi ne-a eliberat de teama morţii sub care a trăit lumea de la căderea lui Adam. Prin Învierea Sa, Hristos i-a ridicat pe Adam şi pe toţi urmaşii lui din stricăciunea morţii, dăruind neamului omenesc viaţă veşnică.

Învăţătura de credinţă ortodoxă mărturiseşte adevărul că „Domnul nostru Iisus Hristos, Dumnezeu-Fiul, a biruit moartea şi a înviat a treia zi din morţi”. Astfel, ne-a adeverit că este „Dumnezeu adevărat” şi „Stăpân al vieţii şi al morţii”. Prin Învierea Lui, Mântuitorul „ne încredinţează că şi noi vom învia în ziua cea de apoi”.

Troparul de la finalul Canonului Sâmbetei Mari ne spune: „Când Te-ai pogorât la moarte, Cel ce ești Viața cea fără de moarte, atunci iadul l-ai omorât cu strălucirea Dumnezeirii; iar când ai înviat pe cei morți din cele dedesubt, toate puterile cerești au strigat: Dătătorule de viață, Hristoase, Dumnezeul nostru, slavă Ție!”

Acest text liturgic face trecerea de la Sâmbăta Mare la Duminica Paştilor şi exprimă sintetic teologia ortodoxă legată de Învierea Domnului. De aici învăţăm că Hristos Domnul, Care este „Viaţa cea fără de moarte”, S-a pogorât la iad cu sufletul Lui după moartea pe Cruce pentru mântuirea noastră. Iar cu „strălucirea Dumnezeirii” Sale „a omorât iadul” şi a „înviat pe cei morți”. El a omorât iadul pentru drepţii ce au fost eliberaţi prin coborârea Lui în această închisoare a morţii în care au fost ţinuţi toţi oamenii trecuţi din această lume după căderea lui Adam.

Sinaxarul din Sfânta şi Marea Duminică a Paştilor, când prăznuim Învierea cea dătătoare de viaţă a Domnului şi Dumnezeului şi Mântuitorului nostru Iisus Hristos, ne spune că Domnul „pogorându-Se la iad nu a înviat pe toţi câţi erau acolo, ci numai pe cei care au ales să creadă în El; şi sufletele sfinţilor din veac, ţinute cu sila de iad, le-a slobozit şi a dăruit tuturor putinţa să urce la ceruri”, bucurându-se astfel de fericirea eternă a Raiului.

Prin Învierea lui Hristos au fost eliberaţi din iad drepţii din vechime. De asemenea, toţi care cred în El şi-I urmează pot ajunge după trecerea din lumea această în Rai, deschis pentru neamul omenesc prin Învierea Sa. Pentru că, după cum cântăm în zilele bucuriei pascale, Hristos Domnul, „deşi S-a pogorât în mormânt”, El „ce este fără de moarte” a zdrobit puterea iadului şi „a înviat ca un biruitor”. De aceea toţi credincioşii „ne închinăm Sfintei Învierii lui Hristos”, „totdeauna binecuvântând pe Domnul, lăudăm Învierea Lui, că răstignire răbdând pentru noi, cu moartea pe moarte a stricat”, dăruindu-ne „viaţă veşnică şi mare milă”.

Citeşte mai multe despre:   Invierea Domnului