Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Opinii Repere și idei Naşterea lui Hristos, bucuria întregii făpturi

Naşterea lui Hristos, bucuria întregii făpturi

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Repere și idei
Un articol de: Pr. Ciprian Florin Apetrei - 14 Decembrie 2022

Suntem în perioada binecuvântată a Postului Crăciunului, când ne pregătim duhovniceşte pentru marea sărbătoare a Naşterii Domnului nostru Iisus Hristos, de care ne mai despart două săptămâni. În acest timp trebuie să reflectăm mai mult la înţelesurile teologice ale venirii în lume a Fiului lui Dumnezeu pentru mântuirea noastră.

Pentru creştinii ortodocşi, Crăciunul este ziua în care S-a născut Domnul nostru Iisus Hristos. În această zi sărbătorim naşterea pe pământ din Maică Fecioară, fără tată, a Celui născut din veci din Tatăl, fără mamă, adică a Fiului lui Dumnezeu, Care Se întrupează pentru mântuirea neamului omenesc.

În slujba praznicului cântăm: „Dumnezeu adevărat fiind a luat ce nu era, om făcându-Se, din iubire de oameni”, arătând prin aceasta adevărul că Logosul lui Dumnezeu, Cuvântul, Cel prin care Tatăl a creat lumea în Duhul Sfânt, Se smereşte şi vine pe pământ în chip de Prunc lipsit de adăpost, neîncetând să fie Dumnezeu.

Pruncul Sfânt din ieslea Betleemului este Fiul lui Dumnezeu, Care ia „firea noastră omenească pentru a-Şi face din ea podoabă împărătească. Cel pe Care lumea întreagă nu poate să-L încapă, Care şade pe tronul Său ceresc şi pe Care Îl slăveşte fără încetare mulţimea fără număr a puterilor îngereşti, Se lasă încăput într-o peşteră strâmtă şi întunecoasă”, după cum teologhiseşte ieromonahul Macarie de la mănăstirea athonită Simonopetra, mărturisind: „Fiul Unul Născut al lui Dumnezeu, Cel Care sălăşluieşte din veşnicie în sânul Tatălui, Se face Fiu al Fecioarei, fără a înceta să fie Dumnezeu”.

În centrul praznicului este Pruncul Sfânt, Care Se naşte în Betleem din Sfânta Fecioară Maria, împlinind aşteptarea mesianică a drepţilor şi prorocilor din Vechiul Testament. Acum „Cel fără de început Se începe şi Cuvântul Se întrupează. Puterile cerurilor se bucură şi pământul cu oamenii se veseleşte; magii daruri aduc; păstorii minunea vestesc; iar noi neîncetat strigăm: Slavă întru cei de sus lui Dumnezeu şi pe pământ pace, între oameni bunăvoire!” - alcătuire a lui Ioan Monahul din slujba Utreniei la „Naşterea cea după trup a Domnului Dumnezeu şi Mântuitorului Nostru Iisus Hristos”.

Citeşte mai multe despre:   Postul Nașterii Domnului  -   Naşterea Domnului