Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială 1.200 de euro - despăgubiri pentru pierderea bagajelor

1.200 de euro - despăgubiri pentru pierderea bagajelor

Data: 15 Octombrie 2008

▲ Companiile de transport aerian au obligaţia legală să informeze cu privire la drepturile pe care le au pasagerii pe timpul zborului, dar şi în cazul în care, din diferite motive, se refuză îmbarcarea, se anulează cursa aeriană sau avionul întârzie ▲ De asemenea, persoanele cu mobilitate redusă sau cele cu handicap sunt protejate împotriva discriminării pe teritoriul Uniunii Europene, în sensul că le este acordată asistenţă în aeroporturi ▲

Refuzarea îmbarcării: Aveţi dreptul să solicitaţi despăgubiri de la 125 la 600 de euro, în funcţie de distanţa de zbor şi de întârzierea produsă în urma redirecţionării cursei.

Întârzierile prelungite: În cazul în care întârzierea este mai mare de cinci ore, aveţi dreptul să solicitaţi rambursarea costului biletului, însă doar dacă renunţaţi să mai efectuaţi călătoria.

Anularea zborului: Aveţi dreptul să primiţi despăgubiri băneşti dacă nu aţi fost informat cu privire la anularea cursei cu 14 zile înainte.

Asistenţa asigurată de către companiile de transport aerian: În funcţie de împrejurări, în cazul în care îmbarcarea este refuzată sau cursa este anulată ori întârzie, aveţi dreptul la asistenţă, respectiv asigurarea mesei, a mijloacelor de comunicare şi a cazării peste noapte. În cazul în care îmbarcarea este refuzată sau cursa cu care călătoriţi este anulată, puteţi alege între a vă continua călătoria sau a vi se rambursa costul biletului.

Pasagerii cu mobilitate redusă: Pasagerii cu mobilitate redusă şi persoanele cu handicap sunt protejate împotriva discriminării şi pot beneficia de o asistenţă corespunzătoare asigurată (în anumite condiţii) în fiecare aeroport de pe teritoriul Uniunii Europene.

Identitatea companiilor de transport aerian: Trebuie să cunoaşteţi din timp identitatea operatorului cursei cu care călătoriţi. Companiile de transport aerian care nu oferă condiţii sigure de zbor sunt interzise sau sunt supuse unor restricţii pe teritoriul Uniunii Europene şi pot fi identificate pe site-ul http://airban .europa.eu.

Răspunderea: Companiile de transport aerian răspund pentru pagubele produse în urma întârzierii curselor (până la ± 4.800 de euro), pentru deteriorarea şi pierderea bagajelor (până la ± 1.200 de euro), precum şi pentru vătămările corporale sau decesele produse în urma accidentelor. Ele nu poartă însă această răspundere în cazul în care au luat toate măsurile posibile pentru a evita pagubele produse sau dacă s-au aflat în imposibilitatea luării unor astfel de măsuri.

Pachetele turistice: Operatorii de pachete turistice au obligaţia să prezinte informaţii corecte cu privire la biletele de vacanţă rezervate, să respecte obligaţiile contractuale şi să asigure protecţia pasagerilor în cazul insolvabilităţii organizatorului. (sursa: ECC România)